• lengon

    Hur fungerar socialtjänsten?

    Om det finns någon här inne som har funderingar eller frågor om hur socialtjänsten fungerar så är ni alltid välkommen att fråga! Tänker att såna här trådar kan vara viktiga och efterfrågade på en sån här sajt. Glad{#emotions_dlg.flower}

    (Kort om mig: Jag arbetar på socialtjänstens utredning- och mottagningsenhet, Barn och Unga, och gör dagligen bedömningar om vad som ska utredas och inte (dvs. jag tar emot alla anmälningar som rör barn som far illa och gör skyddsbedömningar, förhandsbedömningar samt beslutar om utredning ska inledas eller ej), samt att jag handleder/rådger/vägleder andra myndigheter och privatpersoner i olika typer av ärenden och problematiker kring barn. Jag har specialkompetens inom våld och utreder många sådana ärenden. Har tidigare arbetat på SiS-institution, låst avdelning, för ungdomar med mycket svår problematik och har god kännedom om de flesta diagnoser.)

    Obs. Jag vet att det tyvärr alltid finns människor som känner sig missnöjda med socialtjänsten. Det är tråkigt att vissa ska känna så, men ganska oundvikligt att det blir så med tanke på vad vi jobbar med. Men jag önskar att denna tråd är fri från negativa kommentarer.

  • Svar på tråden Hur fungerar socialtjänsten?
  • kottelin

    Har inga frågor men kanske ett tips.
    Vill du ha ärliga frågor och åsikter så kanske det vore bättre om folk kan vara anonyma. Obestämd


    Ja, typ så...
Svar på tråden Hur fungerar socialtjänsten?