• Mimmi O

    Borde jag inte känna fostetrörelser?

    Jag är gravid i v17 med tredje barnet.

    Jag känner ingenting.

    Förra graviditeten så kände jag fosterrörelser från v14-v15.

    Nu är jag i v17 och känner inte ens ett litet fladder. Är det normalt?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Borde jag inte känna fostetrörelser?
  • Fnutte

    Jag kände i v 19 med andra barnet. Min kompis kände andra barnet först i v 22, så jag tror inte du behöver oroa dig!

  • Mimmi O
    Fnutte skrev 2018-01-11 06:28:05 följande:

    Jag kände i v 19 med andra barnet. Min kompis kände andra barnet först i v 22, så jag tror inte du behöver oroa dig!


    Tack för svar!

    Jag har förståelse att man kan känna senare men eftersom jag kände så tidigt förra gången så blir jag lite orolig.
  • Mimmi O
    marran87 skrev 2018-01-11 06:40:58 följande:

    Varje graviditet är olika. Moderkakan kan sitta olika nu från förra gången.


    Jo, så kan det kanske vara. ????
  • viseversa

    Japp helt normalt. Jag kände i v 19 först med barn nr 5. Var sjukt orolig. Men han var helt enkelt en lugn bebis och rörde sig inte så mycket i magen. Lugn som nyfödd också. Fortfarande lugn 15 mån senare.

  • Nessie84

    Väntar också barn nr 3, kände sparkar först i v20-21. Har dock moderkakan i framvägg och så har det varit med de andra barnen också så jag har alla gånger börjat känna sparkar runt v 20. Tror inte du behöver oroa dig!

  • bebismys

    Hej!

    Kunde varit jag som skrivit detta :)

    Är också gravid med tredje barnet och orolig över att inte känna nåt än! Är i vecka 16 och hade känt vid det här laget med de andra två...

    Alltid är det nåt att oroa sig över!

  • Ina82

    Jag väntar mitt fjärde barn och jag kände rörelser ganska sent denna gång och ännu är det riktigt dämpat. Pappan har bara känt små, små rörelser 2 ggr hittills denna graviditet. Jag är i v 27 nu. Moderkakan är i framväggen tror jag de sa på ultraljud.

  • Calliope

    Under min andra graviditet kände jag lite fladder runt v. 20 och resten av graviditeten kände jag knappt några rörelser alls. Ut kom två pojkar. Jag hade moderkakorna i framvägg som dämpade.

Svar på tråden Borde jag inte känna fostetrörelser?