• Mangodina

    Sphynx, nakenkatt, någon som har?

    Jag skulle helt enkelt vilja höra om någon här har en sphynx-katt och hur denna är i temperamentet. är de väldigt vilda, klättear upp till taket och tar sönder en massa? det är just detta jag fått höra men tänker ta reda på om så är fallet.

  • Svar på tråden Sphynx, nakenkatt, någon som har?
  • Ben66

    Hej.

    Jag har två sphynxhanar.

    En av dem är lugn och den andre vildare.

    Den vilde jamar väldigt mycket, ex innan han går på lådan och efter bajsandet. Han ?pratar? när han vill ha uppmärksamhet. Kan yla och låta som en bebis.

    Han låter alltså mycket och det kan vara tröttsamt.

    Den äldre lugna kissen är gosig och jamar bara ibland.

    De är väldigt olika till sätt.

    Båda killarna tycker om att klättra, men hoppar inte runt och välter saker. Även om någon sak självklart har ramlat i golvet.

    De är sociala, nyfikna och snälla. Vill gärna vara med överallt och passar bra med småbarn.

    Hoppas att du fick svar på något av det du undrar över.

  • Satira

    Som man alla katter är mycket av beteendet i personligheten, så man kan aldrig garantera något. 

    Min uppfattning om Sphynxen är att det är en av de vildare raserna som är väldigt nyfiken och gärna är hög och lågt. De är pratiga, aktiva och kräver uppmärksamhet av människor. 
    Men det är också en oerhört mysig och kontaktsökande ras som gärna kryper ner under täcket hos sin människa. 

Svar på tråden Sphynx, nakenkatt, någon som har?