• Anonym (makaveli)

    Har er partners sorg fått er att börja gråta?

    Har ni någonsin börja gråta av att se era partners gråta? Vad hände och hur kände ni?

  • Svar på tråden Har er partners sorg fått er att börja gråta?
  • Anonym (...)

    Senast förra veckan. Min svärmor gick bort på ett väldigt tragiskt sätt. Jag kommer själv inte att sakna henne men jag lider givetvis med min man som förlorat sin mamma. Vi har gråtit tillsammans vid ett par tillfällen efter det hände. Jag blir ledsen av att han är ledsen. 

  • K grrl

    Ja, av samma anledning som ovanstående, även om jag sörjer också.

  • Anonym (Inte än)

    Vi har i dagarna fått reda på att ett av makens syskon har fått en dödlig sjukdom, jag har fullt upp att stötta maken så jag har ännu inte känt efter själv

  • Anonym (svärdotra)

    Ja jag hade ingen stor anledning att gråta över svärmor när hon gick bort men det är klart att min mans sorg berörde mig och det var hemskt att se honom så ledsen.

    Men ibland måste det finns någon som är samlad och gör praktiska saker som måste göras också, och då kan det komma en reaktion efter istället eftersom man håller inne sin sorgreaktion. När min mamma en dag dör kommer jag nog att gå i robotmode tills begravningen har varit och falla ihop sen, eftersom jag är enda barnet och inte har någon annan att lämna över något till. Så har jag funkat vid ett par andra kriser i livet.

  • Anonym (Jagmä)

    Ja, på andra dejten gick jag och min nuvarande man ut och drack öl och samtalen blev som dom brukar efter ett par öl allt djupare. Rätt var det var kom vi in på saker som hänt under vår uppväxt och får då höra en väldigt detaljerad berättelse om en pojke i 13-årsåldern får veta att hans första kärlek omkommit i en mycket tragisk händelse. Är väldigt känslosam även utan alkohol i kroppen så började såklart störtböla och tyckte det var skitpinsamt.

  • Anonym (F.j)

    Nej absolut inte. Jag skrattar när min partner gråter. Jävla fjolla. Bara barn gråter.

  • Anonym (??)
    Anonym (F.j) skrev 2018-01-15 06:05:55 följande:

    Nej absolut inte. Jag skrattar när min partner gråter. Jävla fjolla. Bara barn gråter.


    Hoppas din partner em dag ber dig dra åt helvete.
  • Anonym (F.j)
    Anonym (??) skrev 2018-01-15 07:26:11 följande:

    Hoppas din partner em dag ber dig dra åt helvete.


    Hade hoppats att tråden var onödig då det säger sig själv. Kanske nästa tråd kan vara "sörjer ni när er partner dör".
  • Anonym (svärdotra)
    Anonym (F.j) skrev 2018-01-15 06:05:55 följande:

    Nej absolut inte. Jag skrattar när min partner gråter. Jävla fjolla. Bara barn gråter.


    Att skratta när en annan gråter är en klassisk försvarsmekanism för folk som har svagt psyke och inte fixar starka känslor, eller så är de rena sociopater. 

    Så lycka till med det. Drömmer
Svar på tråden Har er partners sorg fått er att börja gråta?