• BortaIdetBlå

    Andningsuppehåll på 2,5åring

    Våran son har ofta andningsuppehåll. Det är både långa och korta och sker flera gånger under en å samma timme.

    Lördags natt vakna jag med ett ryck för han inte andades på en lång stund. (Sov aldrig djupt och hela min kropp skrek att nåt är på tok) precis när jag ska väcka han, så tar han ett djupt andetag.

    Nu ligger han här och när han andas in låter de som hicka. Ni vet de dära ljudet.. någon som vet varför det låter så?.

    Han är strax 2 och ett halvt år och haft detta en bra bit över 1 års tid.

  • Svar på tråden Andningsuppehåll på 2,5åring
  • Otit

    Snarkar han? Vanligt hos barn kan vara snarkningar + andningsuppehåll som beror på förstorade halsmandlar eller förstorad körtel bakom näsan.

  • BortaIdetBlå

    Han behöver inte snarka för å få dessa andningsuppehåll.

    Har tagit tid så 25sek blandannat men i lördags kan de vart lite längre änså.

  • Långbenopluto
    BortaIdetBlå skrev 2018-01-15 11:48:43 följande:
    Han behöver inte snarka för å få dessa andningsuppehåll.

    Har tagit tid så 25sek blandannat men i lördags kan de vart lite längre änså.
    Men vad säger läkaren då? För jag antar att du har varit till en sån om barnet har dessa besvär?
  • BortaIdetBlå

    Toffsans eftersom han haft såhär sen han va 1år och blir 3 i aug. Så har vi såklart pratat med läkare.

    Men nu tog dem oss mer på alvar då de inte är normalt med de som han har, när vi pratade med dem så fått en tid hos läkare.

    Så jag hoppas på en op och bra förklaring på mina frågor.

  • Canadasvensk

    Ett litet tips kan vara att OM han ligger på rygg så se till att huvudet är böjt bakot med halsen blottad. Då har han iallafall maxat luftröret.

    (Samma orsak till att folk snarkar, dom böjer huvudet framåt när dom sover.)

    Fortsätt att ringa till läkaren så ni få komme in så fårt som möjligt!

  • BortaIdetBlå
    Canadasvensk skrev 2018-01-16 23:19:29 följande:

    Ett litet tips kan vara att OM han ligger på rygg så se till att huvudet är böjt bakot med halsen blottad. Då har han iallafall maxat luftröret.

    (Samma orsak till att folk snarkar, dom böjer huvudet framåt när dom sover.)

    Fortsätt att ringa till läkaren så ni få komme in så fårt som möjligt!


    Det är omöjligt eftersom han ligger hur han själv vill :) sen ska han träffa läkare om knappt 2v. :)
Svar på tråden Andningsuppehåll på 2,5åring