• Anonym (Varför?)

    Han vill att jag lägger mig tidigare

    Igår så satt jag och sambon och kolla på tv efter att jag lagt ungarna, vid 9 så tjatade han om att jag skulle gå in och lägga mig för att han behövde sova in för jobbet så jag gick in och la mig såklart.

    (Han sover på soffan tills sonen går att lägga i sin säng, hans val inte mitt.)

    Och vet ni vad den jäkeln gör, han ligger vaken fram till klockan 24.00!! Kollar tv, Facebook osv.

    Och jag vet att han kollar porr rätt ofta vad jag förstått (han nekar fast jag inte skulle bli sur)

    Men jag försökte med att jag kunde få ?komma till honom? så jag hoppas väl att han inte kollade på porr igår iallafall.. framför mig.

    Jag höll mig vaken bara för att se om han faktiskt la sig.. Varför är det så viktigt att jag lägger mig då funderar jag på?

  • Svar på tråden Han vill att jag lägger mig tidigare
  • Anonym (eee)

    Låter rätt dumt faktiskt. Men varför gick du inte upp efter en timme och frågade varför han ville du skulle lägga dig, när han själv inte la sig? Har han behov att vara för sig själv kan han väl bara säga det?

  • Carambolan

    Tror också att han bara ville vara ifred en stund. Låter som att ni kanske bor lite trångt om vardagsrummet eller sängen är enda alternativet? Kan ni inte använda sonens rum till nåt kvällshobbyprojekt om han ändå inte sover där?

  • Anonym (Varför?)
    Anonym (eee) skrev 2018-01-15 08:47:15 följande:

    Låter rätt dumt faktiskt. Men varför gick du inte upp efter en timme och frågade varför han ville du skulle lägga dig, när han själv inte la sig? Har han behov att vara för sig själv kan han väl bara säga det?


    Jag var för irriterad och jag ville se hur länge han faktiskt tänkt vara uppe.

    Ja så tycker ju jag med, och varför ska JAG behöva lägga mig tidigt för att HAN vill vara ensam isåfall? Dessutom så har han alarm på min telefon så jag kunde ju absolut inte göra någonting.
  • Anonym (Varför?)
    Dynomate skrev 2018-01-15 08:49:24 följande:

    Tar han droger? 


    Nej.
  • Anonym (Varför?)
    Carambolan skrev 2018-01-15 09:13:14 följande:

    Tror också att han bara ville vara ifred en stund. Låter som att ni kanske bor lite trångt om vardagsrummet eller sängen är enda alternativet? Kan ni inte använda sonens rum till nåt kvällshobbyprojekt om han ändå inte sover där?


    Vi har precis flyttat till större för att sonen skulle få eget rum så det är inte aktuellt att göra om hans rum..
  • Pope Joan II
    Anonym (Varför?) skrev 2018-01-15 17:54:07 följande:
    Jag var för irriterad och jag ville se hur länge han faktiskt tänkt vara uppe.

    Ja så tycker ju jag med, och varför ska JAG behöva lägga mig tidigt för att HAN vill vara ensam isåfall? Dessutom så har han alarm på min telefon så jag kunde ju absolut inte göra någonting.
    Varför det? Märkligt att ligga och irritera sig på något som är lätt avhjälpt, på det viset så kan man ju säga att du föredrog att vara irriterad för att du ville hålla honom under uppsikt så att du skulle få något att fortsätta vara förbannad över. 

    För övrigt förstår jag inte hur folk orkar bo så där att de inte ens har ett alternativt rum att vistas i. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Varför?) skrev 2018-01-15 17:56:21 följande:
    Vi har precis flyttat till större för att sonen skulle få eget rum så det är inte aktuellt att göra om hans rum..
    Går det rummet inte att vistas i om man är vuxen alltså?
  • Anonym ((?..))

    Vilken bitch han är ihop med. Sådär var jag med förut tills min man sa ifrån ordentligt. Du säger JA han tolkar det som att du sa JA (och lägger dig tillfreds) medan han ligger kvar i soffan, han blev kvar längre än planerat, du VÄLJER att ligga kvar i sängen och sura och detta är hans fel.

    Du kan inte tänka lite mer från hans perspektiv och sluta tycka synd om dig och tänka att:

    "Han blev uppe lite längre, för han behövde det"

    ?

Svar på tråden Han vill att jag lägger mig tidigare