• meicc

    Amning -hjälp!

    Min son föddes i fredags och jsg ammar och tilläggsmatar ersättning (enligt instruktion av BB).

    Igår blev mins bröst enorma, totalt stenhårda och väldigt knöliga. Jag trycker ut lite så att han får grepp om bröstvårtan och kan amma på. Ska det va såhär? Kan det bli mjölkstockning? Masserar man? Handmjölkar? Hjälp!!

  • Svar på tråden Amning -hjälp!
  • Moorii

    Precis så blev det för mig med, kände mig så hjälplös eftersom lille sonen inte fick grepp! Men, jag gjorde som du, tryckte ut lite, masserade, duschade varmt när jag hade möjlighet etc. Det ger med sig efter några veckor, man får stå ut, men jag vet att det är tufft. Ingen varnar en för det, iallafall hörde inte jag ett knyst!

  • EpicNurse

    Så brukar det vara innan produktionen reglerats efter barnets behov.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nadinadi

    Det kallas mjölkstas o händer alltid några dagar efter förlossning när produktionen kommer igång. Skitjobbigt och skitont! men det går över, håll ut!!

  • IrriteradMamma
    meicc skrev 2018-01-15 21:41:05 följande:

    Min son föddes i fredags och jsg ammar och tilläggsmatar ersättning (enligt instruktion av BB).

    Igår blev mins bröst enorma, totalt stenhårda och väldigt knöliga. Jag trycker ut lite så att han får grepp om bröstvårtan och kan amma på. Ska det va såhär? Kan det bli mjölkstockning? Masserar man? Handmjölkar? Hjälp!!


    Precis så blev det för mig med, såg ut som pamela anderson haha.

    Har för mig att det ändå är viktigt att mjölka ur, hur obehagligt det än är. Värmande vadd och varm dusch plus massage är mitt tips. Och ge inte upp amningen på grund av detta, det kommer att släppa!

    Lycka till!
  • Nadinadi

    Är absolut inget farligt! Blir så mer eller mindre för alla. För mig var det extremt och kunde inte ens ha ett tunt linne emot brösten så fick typ gå runt naken när de var som värst!;(

  • meicc

    Åh skönt att höra! Tack snälla ni för era svar. Då gillar jag läget här bara helt enkelt och hoppas att det anpassar sig snart.

Svar på tråden Amning -hjälp!