• Lina100

    Möta på ex med ny partner

    Hur hade ni reagerat om ni mötte erat ex med en ny partner? Kanske i stan eller på en mataffär?

    Och tycker ni att man ska dölja att man träffat en ny för exet på sociala Medier?

  • Svar på tråden Möta på ex med ny partner
  • SupersurasunkSara

    När jag har stött på ex med ny partner har jag sagt hej och gått vidare, ev pratat lite löst om jag har en vänskaplig relation med exet och hade tid. 

    Nja, om man inte känner att man kan visa sin nya partner för ett ex så kanske man inte ska ha exet som vän på sociala medier? 
    Jag och maken skrev inte om vårt förhållande direkt eftersom hans separation med exet var så pass ny och vi var inte helt säkra på att vi skulle bli ett seriöst par på en gång när vi började ses. 

    Vi hade varit vänner i ca 10 år och haft intresse för varandra men inte varit singlar samtidigt så vi tog det aldrig vidare. Men så blev jag singel och han med ett par månader efter och så började vi ses. Han berättade för sitt ex innan vi skrev något öppet på facebook, vi hade då båda henne som vän där samt ett antal gemensamma vänner. 

  • Anonym (Ella)

    Love it! Men de nya verkar aldrig glada att se mig :)

  • Rödtjärnens Anna

    Mitt ex (sambo i 14 år) är tremänning med min nya (som jag har barn med), så de är bekanta med varann sen tidigare. Vore inga problem att träffas tillsammans alla tre, ta en fika och prata.

  • Anonym (Esse)
    Anonym (Ella) skrev 2018-01-15 22:23:46 följande:

    Love it! Men de nya verkar aldrig glada att se mig :)


    Skulle dom nya vara glada av att se dig? Varför? Konstigare att du ?love it?.

    On topic så beror det på exet. Vissa skulle jag vara glad att springa på och stolt presenterat min man för och vissa skulle jag hellre kolla bort inför än att presentera.
Svar på tråden Möta på ex med ny partner