• cathrine100

    Särbo

    Som särbo som vi bestämt att vi är efter 2 år sambo fast min kille önskar vara sambo så har jag en inneboende 45år som inte tycker det är ok att han är hemma hos mig när jag inte är där.. Hon har sitt i nedre vån i en annan del av övriga bostaden. Hon får låna köket när hon lagar mat samt ha tillgång till vardadsrymmet när jag ej är hemma och behöver vara där att varva ner. Han stör inte henne nånsin eller skulle vara till besvär. Han kan komma hem sent på kvällen om jag ej hunnit komma hem ännu. Han kan med vara där på helgerna till tidig efrermiddag när jag jobbar.Annars är han på jobbet eller hos sig. Jag tycker det är fräckt att inneboenden frågar varje gång han kommer hem var jag är? Han går upp i övre vån eller är i köket och lagar mat och är lugn o tyst och stör ej nån.

    Ni som är särbo vad har ni för ?lagar? ?

  • Svar på tråden Särbo
  • Tecum

    Sparka ut inneboende! Du vill inte vara sambo med din kille men en inneboende kan du ha? Låter som en grov felprioritering i mina öron, i synnerhet som din inneboende lägger sig i ditt privatliv. Som sagt, släng ut henne.

  • cathrine100

    Förlåt förslåt att det är rörigt innlägg. Är väldigt stressad just nu så de bästa är att vara särbo just nu. Men tänkte med innlägget på inneboende med såna krav mot min särbo.

  • Corly

    Din inneboende är ju lagom fräck som tror att hon kan diktera lagar i din bostad. Det är ditt hem, ditt förhållande, och givetvis får mannen vara där när du inte är hemma om du tycker att det är bra. Din inneboende bör få detta klart för sig, annars bör du kanske byta inneboende. 

  • cathrine100
    Corly skrev 2018-01-16 10:45:41 följande:

    Din inneboende är ju lagom fräck som tror att hon kan diktera lagar i din bostad. Det är ditt hem, ditt förhållande, och givetvis får mannen vara där när du inte är hemma om du tycker att det är bra. Din inneboende bör få detta klart för sig, annars bör du kanske byta inneboende. 


    Tack korly,snällt av dig att skriva uppmuntrande saker jag kan få stöd av. Just nu är jag över stressad och ångest så kan ej tänka klart när jag skrivit här, ber om ursäkt.
Svar på tråden Särbo