• Aniiee

    Någon som vet var man kan köpa hot sauce?

    Ok, det ser ut som en dum fråga, men jag menar ett paket med flera sorters hot sauce. Typ alla tabasco-smakerna i ett paket, till exempel?

    Det är januari. Jag behöver hot sauce.......


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Svar på tråden Någon som vet var man kan köpa hot sauce?
  • Aniiee
    recordcollector skrev 2018-01-16 14:35:27 följande:

    Jag har sett hela "pack" med olika sorter både på  City Gross och på Lidl. Värt att kanske göra ett besök?


    Awesome =) får sticka till city gross i veckan.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • klyban

    Extreme food har ett bra sortiment, om man ni vill gå över tabascon i styrka.
    Även i samma styrka och lägre för den delen.


    Jag gillade Blair innan, men slutade med dessa då de har en smak som är lite kemisk.
    Men finns ett ton av dom där.


    hur många meter var det?
  • Aniiee
    klyban skrev 2018-01-18 21:25:38 följande:

    Extreme food har ett bra sortiment, om man ni vill gå över tabascon i styrka.
    Även i samma styrka och lägre för den delen.


    Jag gillade Blair innan, men slutade med dessa då de har en smak som är lite kemisk.
    Men finns ett ton av dom där.


    Tack för tipset =)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • KnasUlf

    Jag brukar blanda min egen. Det är billigt och blir, i alla fall enligt mig och mina tre barn, godare. En snabb men god sås är krossade tomater med en rejäl nypa svartpeppar och en lika stor nypa vitpeppar!

  • Solstickeflickan
    KnasUlf skrev 2018-01-18 22:14:46 följande:

    Jag brukar blanda min egen. Det är billigt och blir, i alla fall enligt mig och mina tre barn, godare. En snabb men god sås är krossade tomater med en rejäl nypa svartpeppar och en lika stor nypa vitpeppar!


    Glöm inte grönpepparn, utan den är ingen sås komplett!
  • Aniiee
    KnasUlf skrev 2018-01-18 22:14:46 följande:

    Jag brukar blanda min egen. Det är billigt och blir, i alla fall enligt mig och mina tre barn, godare. En snabb men god sås är krossade tomater med en rejäl nypa svartpeppar och en lika stor nypa vitpeppar!


    Inte samma sak som hot sauce....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • KnasUlf

    Nej ok. Är det sån med chili du menar? Brukar försöka att inte köpa så mycket processad mat utan göra det mesta från grunden. Har märkt att det är mycket bättre både för magen och mitt samvete : - )

  • Aniiee
    KnasUlf skrev 2018-01-18 22:23:18 följande:

    Nej ok. Är det sån med chili du menar? Brukar försöka att inte köpa så mycket processad mat utan göra det mesta från grunden. Har märkt att det är mycket bättre både för magen och mitt samvete : - )


    Du har ingen aning, märker jag... =P Det är ok.

    Jag antar att du odlar tomaterna och pepparen också? Förvisso inte så där superprocessat, men ändå. Bäst för samvetet.

    (jag odlar faktikst tomater på somrarna. Små blir bäst.)
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Någon som vet var man kan köpa hot sauce?