• tvättstugaa

    Börja tvätta tidigt?

    Är det ok att börja tvätta kl 04;00-04:30? Jag vill gärna tvätta en vardag när jag ändå ska gå upp och hinna klart innan jag åker till jobbet, men får man börja tvätta så tidigt i en gemensam tvättstuga?

  • Svar på tråden Börja tvätta tidigt?
  • Anonym (....)

    Har väldigt svårt att tänka mig att man får tvätta vid den tiden, om inte tvättstugan ligger i ett separat hus. Vad har ni för regler?

  • tvätt

    Det brukar normalt vara bestämda tvättider - automatiskt lås eller att strömmen bryts när det inte är tvättid.

    Och det hörs jättemycket om man bor ovanpå tvättstugan - jag kan säga att jag hade nog kommit ner och gjort mig olycklig om någon börjat tvätta kl 04. Och vänt upp och ned på bostadsbolaget nästa dag.

    Man hör när någon kommer in i tvättsugan, när någon låser upp och när maskinerna centrifugerar. Går inte att sova då.

  • tvätt

    Jättejobbigt att behöva vakna kl 07 när folk börjar tvätta på lördagar..........
    Vill du ha god sämja med dina grannar bör du inte göra detta.

    Annars testa så får du se vad som händer!

  • Anonym (Vera)

    Nej, jag bor ovanför tvättstugan. Jag hade grannar som gjorde som du. Jag såg till att de fick varningar av hyresvärden.

  • Anonym (J)

    Nej!
    Bara för att du inte hör betyder det inte att andra inte gör det. När jag bodde i lägenhet var det helt tyst vägg i vägg med tvättstugan, och precis utanför den, men i lägenheten ovanpå den lät det som sjutton.

  • Anonym (Fråga?)

    Fråga de grannar som bor närmast och hör om det är ok. Jag bor ovanför tvättstugan (verkligen precis ovanför) och min granne frågar alltid innan hen tvättar utanför de ordinarie tiderna. För mig är det helt ok eftersom jag inte blir störd av det trots att det kan låta en del.

  • tvättstugaa

    Tvättstugan är i ett rum i källaren, närmare mig än grannarna som bor bredvid på undervåningen så de lär ju inte höra mer än mig? Jag tänker att jag låser upp på kvällen för annars känns det som det är det som kan låta. Men jag vet inte. Vill inte störa. Samtidigt springer de ut och in genom dörren hela tiden så de verkar inte så måna om att inte störa själva...

Svar på tråden Börja tvätta tidigt?