• Soffii

    Kan inte få orgasm

    Hej som inlägget lyder. orgasm, de där ordet som hemsöker mig dagligen.

    Är 26 år och har ALDRIG kommit. Inte på egen hand eller med någon.

    Testat leksaker, dusch, allt möjligt.

    Gör verkligen alltsom får mig att tända till.

    Vid samlag känner ja att ja håller på att kissa på mig , så har avbrytit samlaget.

    På senaste tid har ja släppt alla tankar och försatt trots kissnödigheten. Och vet ni.. Ja kissar verkligen på mig... har inga känningar i kroppen inte detta otroliga sköna som alla pratar om. Alla säger att de känns verkligen i kroppen när man kommer.. men nej de är som ja skulle sitta på dass och kissa.. Va fan ska man göra -.-


    Sofie
  • Svar på tråden Kan inte få orgasm
  • Anonym (Kiss)

    Jagg kissade första gången jag fick orgasm. Provade du att fortsätta trots kiss? Kan vara praktiskt om man är i duschen då...

  • Soffii

    Aldrig riktigt för när " kisset" kommer är de bara som att kissa. Har absolut inga känningar av spänningar, muskelryckningar som folk beskriver.

    För vad ja förstår när orgasmen kommer får du väl dessa känningar samtidigt.

    Låter märkligt att typ pissa på mig och försätta för att sen få en orgasm med känningar?

  • Anonym (Kiss)

    Alltså jag kissar förstås inte nu när jag får orgasm, men tänkte på min första gång, och att jag inte riktigt förstod vad som hände. Kunde kanske inte riktigt kontrollera musklerna. Menade mest att du kanske avbröt stimuleringen mitt i det mest kritiska ögonblicket för att du kände kisset.

    Du tar inte nån medicin eller nåt sånt? Det gör jag och det gör det väldigt svårt för mig att komma. Finns många olika ämnen som har den bieffekten tyvärr.

  • Anonym (Asd)

    Du är inte ensam, det heter anorgasmi och det uppskattas att 10% av alla kvinnor aldrig har fått en orgasm.
    Mitt ex på 30 har heller aldrig fått det, vilket minst sagt var frustrerande för mig då det gjorde sexlivet något djävulskt ensidigt.

  • Djj66

    Du e för stressad och istället att du ska tänka på själva sexet och njuta av d så e du besatt av ordet orgasm,,,kvinnlig orgasm innebär att vi njuter av att bli smekt över hela kroppen ???? vi har inte samma orgasm grad som männen har ,, tyvärr ,,,njjjjjut bara

  • Hellishen

    Klitorisvibrator? Ett sånt där duschmunstycke som man kan sätta på en stark stråle mitt på? Kombinera med någonting penetrerande om du gillar det.

    Om inte det får dig att nå hela vägen på egen hand då har jag inga tips. Och beklagar. Kan du ha någon mental spärr? Råkat ut för något traumatiskt?

  • Anonym (Anonyym)

    Tack för alla tips och råd.

    Har mer försökt utforska mig själv. Testade häromdagen att bara slappna av och njuta. Höll på bra och länge. Men ännu en gång fick ja den där kissenödigkänslan. Kopplade bort helt och hållet och körde på iaf.

    De märkliga är att när man kissar är de ju mer som ett litet flöde som går rätt så slött.

    Men när ja försöker tillfredsställa mig själv blir de mer som en explosion (utan några som helst känningar i kroppen). Det "blötta" kommer fruktansvärt fort och slutar lika fort. Efteråt känns de inte alls lika skönt längre.

    Kan de vara någon typ av orgasm fast man inte känner de ?

    Vill verkligen utforska mig själv innan ja ligger med någon fullt ut. Har ofta känt den där kissenödig känslan alla gånger ja ligger med någon men avbryter lite fort för skämms om de bara skulle forsa ut kiss eller va de nu är -.-

  • Anonym (Asd)

    Förmodligen så är din anorgasmi psykologisk, då detta har nu blivit en så stor grej för dig så det är det enda som du tänker på när du rör dig själv eller är med en partner, och då blir det omöjligt, jämför det med när du ligger och försöker att sova och tänker "jag kan inte somna", då går det inte.


    Här har du dom olika formerna av anorgasmi ->


    "Primär anorgasmi:


    Denna typ av anorgasmi kan behandlas med hormonell medicin ifall skälet till anorgasmin är en hormonstörning.
    Om anorgasmin beror på en nervskada finns idag ingen effektiv behandling men forskning pågår med att genom enzymet sialidase reparera skadade nerver och på så sätt ge kvinnor med primär anorgasmi möjligheten att få orgasm.


    "Sekundär anorgasmi:


    För kvinnor med sekundär anorgasmi är psyko-sexuell terapi ofta en lämplig behandling, då orsaken till denna typ av anorgasmi ofta är psykisk. Ifall anorgasmin beror på medicinska orsaker som ex. användandet av SSRI-läkemedel, kan anorgasmin oftast botas genom att man slutar använda den antidepressiva medicinen.  Även om man slutar använda SSRI-medicinen tror man att symptomen hos vissa kan stanna kvar, något som kallas PSSD (Post SSRI Sexuell Dysfunktion). Hur vanligt detta i så fall är vet man idag inte. Även om det ännu inte är bevisat tyder vetenskapliga studier på att kemikalien amantadin kan lindra anorgasmi som kommer av användandet av SSRI-medicin. Vid nervskada finns idag ingen effektiv behandling men forskning pågår för att finna en sådan.


    "Situationsberoende anorgasmi:


    Denna typ av anorgasmi betraktas normalt inte som problematiskt av sjukvården då den anses vara en del av den normala variationen av sexuellt beteende. För tjejer med situationsberoende anorgasmi vill vi på Underlivet.nu uppmana till att själv, eller tillsammans med sin partner, utforska de faktorer som påverkar förmågan att få orgasm. Rör det sig kanske om känslomässiga problem som att man känner sig pressad till sex, att man är utmattad eller att ens partner har sexuella funktionshinder?


    www.underlivet.nu/sjukdomar/anorgasmi-oformaga-att-fa-orgasm"


     

  • Anonym (Lizen)

    Hej,

    Jag är 45 år nu och fick min första orgasm för ca 12 år sedan. Jag har alltid haft lätt att bli upphetsad och våt. Jag hade provat att onanera många gånger men det hände ju inget :(

    Jag hade då levt i förhållande två långa förhållanden och fejkat. Inte ok jag vet men....

    Min man och jag kollade runt på nätet och beställde leksaker, bla en med klitorisstimulans. Det hette nåt med fjäril.

    Provade den själv och på bara en minut fick jag min första orgasm. Sen dess onanerar jag ganska ofta :)

    Dock svårare att komma vid samlag. Måste ha stimuli på klittan.

    Lycka till ????

  • Inga bekymmer
    Anonym (Anonyym) skrev 2018-01-21 13:57:00 följande:

    Tack för alla tips och råd.

    Har mer försökt utforska mig själv. Testade häromdagen att bara slappna av och njuta. Höll på bra och länge. Men ännu en gång fick ja den där kissenödigkänslan. Kopplade bort helt och hållet och körde på iaf.

    De märkliga är att när man kissar är de ju mer som ett litet flöde som går rätt så slött.

    Men när ja försöker tillfredsställa mig själv blir de mer som en explosion (utan några som helst känningar i kroppen). Det "blötta" kommer fruktansvärt fort och slutar lika fort. Efteråt känns de inte alls lika skönt längre.

    Kan de vara någon typ av orgasm fast man inte känner de ?

    Vill verkligen utforska mig själv innan ja ligger med någon fullt ut. Har ofta känt den där kissenödig känslan alla gånger ja ligger med någon men avbryter lite fort för skämms om de bara skulle forsa ut kiss eller va de nu är -.-


    Hur menar du att explosionen känns? Pulserar det? Har du någon vibrator till hjälp? Många kvinnor behöver något som vibrerar till hjälp.
  • MrSecret
    Soffii skrev 2018-01-18 22:19:19 följande:

    Hej som inlägget lyder. orgasm, de där ordet som hemsöker mig dagligen.

    Är 26 år och har ALDRIG kommit. Inte på egen hand eller med någon.

    Testat leksaker, dusch, allt möjligt.

    Gör verkligen alltsom får mig att tända till.

    Vid samlag känner ja att ja håller på att kissa på mig , så har avbrytit samlaget.

    På senaste tid har ja släppt alla tankar och försatt trots kissnödigheten. Och vet ni.. Ja kissar verkligen på mig... har inga känningar i kroppen inte detta otroliga sköna som alla pratar om. Alla säger att de känns verkligen i kroppen när man kommer.. men nej de är som ja skulle sitta på dass och kissa.. Va fan ska man göra -.-


    Ja, du fokuserar för mycket på att få orgas så du kan inte njuta.

    Jag skulle rekommendera en riktigt skön erotisk massage som får dig riktigt kåt och fylld med lust. När sen massagen går över i yoni massage (fittmassage) är du skönt avslappnad men kåt. Du har inga krav på motprestationer utan bara kan luta dig tillbaka och njuta. När du vågar låta dig njuta och är helt avslappnad så fortsätterhänderna mens läppar och efter hand insidan. Det är en otroligt intensiv men skön massage, i vissa fall driver den kvinnor till sprutorgasmer.

    Du borde prova en sådan så får du uppleava en ordentlig orgas.
Svar på tråden Kan inte få orgasm