• svartakatten98

    Die Antwoord?

    Jag upptäckte den sydafrikanska gruppen Die Antwoord för ca 2,5 år sedan, och jag gillar verkligen deras speciella och konstnärliga stil. Musiken är som en blandning av alternativ hiphop, techno och rave, med andra experimentella inslag. De sjunger/rappar på både engelska och afrikaans. Tycker även att dem under det före detta namnet Max Normal TV var väldigt bra också. För varje album verkar de helt ha ändrat stil, men allt blir ändå bra på sitt eget sätt.

    Någon mer som gillar dem? :)

  • Svar på tråden Die Antwoord?
  • Dr Nail

    Såg dem live på en festival för några år sedan. Har inte slutat digga sen dess :) Och hela zef-estetiken.

  • Anonym (I)

    Jag gillar också Die Antwoord.

    Min favoritlåt är Ugly Boy.

  • Anonym (freaky)

    De är är fantastiska både musikaliskt och det konstnärligt. Tack var fotografen Roger Ballen som ligger bakom deras videos har det skapat en alldeles säregen stil som gränsar till det absurda, freakiga och bygger få hans passion för de som lever utanför samhället och dess utsatthet. Såg en helt fantastisk utställning med denna fotograf på Fotografiska i Stockholm 2014 som gjorde starkt intryck på mig.

    fotografiska.eu/utstallningar/utstallning/roger-ballens-theater-of-the-absurd/

  • Shameless

    Jag gillar deras musikvideos. Gillar en del av deras musik men är långt ifrån alla låtar som faller mig i smaken. Är ganska roligt att Ninja och Yolandi hade några av huvudrollerna i filmen Chappie.

Svar på tråden Die Antwoord?