• EvaNils

    Säga upp sig efter friskvårdsbidrag?

    Hej! Tycker ni att det är rimligt att säga upp sig direkt efter att ha utnyttjat friskvårdsbidraget? Eller kan man ens göra det? Man måste väl inte betala tillbaka det? Det är inte så att det handlar om jätte mycket pengar, men skulle vara intressant att veta då jag inte hittar någon bra info om det. 

  • Svar på tråden Säga upp sig efter friskvårdsbidrag?
  • mso

    Du har rätt att säga upp dig oavsett om du precis fått ut ett friskvårdsbidrag.
    Jag har heller aldrig hört någon prata om att man skall betala tillbaka någon del av det.

  • Anonym (A)

    Rimligt och rimligt, lite fräckt är det i min värld och jag hade själv inte haft mage att göra så.

  • Jamesdio

    Så om du utnyttjar ett friskvårdsbidrag nu i januari och samtidigt blir erbjuden ett drömjobb som du har suktat efter länge skulle du tacka nej bara för att du utnyttjat ett friskvårdbidrag??

  • Anonym (A)

    Jamesdio, är det mig du frågar? Mitt svar grundar sig på att jag alltid jobbat på små privata bolag, då skulle det inte kännas sjysst att göra så.


    Satt jag på ett stort företag där jag är en i mängden och bidraget faller i allmänna konkursen så hade jag nog inte tänkt likadant.

  • EvaNils

    Tack för infot! Det är ett ganska så stort bolag, så tror inte att friskvården kommer påverkar nämnvärt. Men jaa, liiite fräckt kan det vara

  • Anonym (A)

    Ts, då är det nog ingen som sitter och reflekterar över det.

  • Crazzy

    Vi blir återbetalningsskyldiga, men det kanske inte gäller så många arbetsplatser. Vårt bidrag kommer genom en förmånsportal, det kanske förändrar saken.

  • Hejhoppsan

    Att ha friskvårdsbidrag är ju frivilligt för arbetsgivaren, så det är också arbetsgivaren som bestämmer om det ska återbetalas om den anställde slutar. Jag har jobbat på flera ställen där det funnits tydliga regler om återbetalning.

Svar på tråden Säga upp sig efter friskvårdsbidrag?