• Karrish

    Ni som plussade, vad var era symtom innan mens?

    Hej.

    Jag brukar alltid få min mens någon gång mellan den 15-19e varje månad. Men tydligen inte denna månad. Jag brukar oxå alltid känna av när jag har ägglossning, men kände inte av det, den 16-17 hade jag värk, och tänkte att nu kommer mensen snart, men den kom aldrig och den 18 hade jag oskyddat sex ganska många gånger den natten. Min mens har fortfarande inte kommit och kommer den inte innan den 1/2 så ska ja till barnmorskan och ta ett graviditetstest . Men nu undrar jag till er som plussade, hade ni några symtom? Och vad för symtom? :)

  • Svar på tråden Ni som plussade, vad var era symtom innan mens?
  • Carambolan

    För mig brukar det inte komma några symptom förrän typ en vecka efter att jag skulle ha fått mens.

    Du vet väl att du kan köpa ett test på apoteket eller ica? Så slipper du vänta och fundera så länge

    Om du inte kände av din ägglossning som du brukar är det väl däremot troligt att du inte hade ägglossning och därmed heller inte någon mens. Det är normalt att det händer ibland.

  • tomten12

    Inga alls. De månader jag inte blivit gravid har jag haft massor, men inte de 5 ggr jag varit gravid.

  • Mojjan

    Jag är en av dem som vanligtvis har jätteont i magen kring ägglossning och ständigt "känner mig gravid" inför varje mens komplett med svullen mage och massa flytningar veckan innan, men när jag har varit gravid på riktigt så har jag inte känt särskilt mycket alls fysiskt. Så för mig kan man nog säga att inga symtom strax innan mens => varit gravid.

    Enda fysiska tecknen när jag verkligen har letat efter symtom som jag har haft alla gånger (men inte kopplat ihop med att jag är gravid förrän efteråt) är:
    1) plötsligt utbrott av finnar på ryggen -något jag ALDRIG har i vanliga fall, och
    2) känner mig sjuk i kroppen som om jag är på väg att få influensa utan att det  bryter ut.

    Varit gravid minst 5 gånger inkl ett par missfall, och för mig har dessa båda saker stämt varje gång. Men de klassiska gravidsymtomen alla talar om såsom ont i magen? Eller ökat sug efter något? Eller nidblödningar eller metallsmak i munnen? Nope, aldrig.

  • Let it Rain
    tomten12 skrev 2018-01-24 15:37:01 följande:

    Inga alls. De månader jag inte blivit gravid har jag haft massor, men inte de 5 ggr jag varit gravid.


    Exakt samma här!
  • Anonym (C)

    1:a gången: Massor av symtom direkt. Illamående, spydde nästan, "mensvärk", nidblödning, blödande tandkött, sura uppstötningar/halsbränna, lite vattniga flytningar, sugen på kött, diarré.

    2:a gången: Massor av vattniga flytningar (man kunde nästan tro att jag kissat ner mig hela tiden), kramp (som man kan få i benen) i livmodern två gånger (aldrig haft varken innan eller efteråt). Blöt av svett varje morgon.

    3:e gången: Vattniga flytningar (inte lika mycket som med andra men mer än första), svettig på nätterna/mornarna (men inte lika mycket som med andra), lite ömma bröst, känsla av att det spände lite i livmodern.

  • jooo

    mina innan bim / runt bim vid plus har varit båda gångerna ^^

    kisset luktar helt annorlunda

    blodådror synligare på brösten

  • Min tur

    Plussade idag efter lite mer än 2 års försök!

    Ca 2 dagar efter äl fick jag riktigt ont i brösten och mensvärk. Detta håller fortfarande i sig. Övriga månader när det inte blivit plus så har brösten gjort ont ca 3 dagar innan BIM och någon mensvärk har det inte varit. Så jag var tämligen säker på att det tagit sig denna gång :)

  • Dytches

    Ont i bröstvårtorna, mensvärk framförallt.

    Började fundera när tandkrämen jag spottade ut var rosa och jag kände mig ?svullen? i underlivet...

    Plussade på bim-2.

Svar på tråden Ni som plussade, vad var era symtom innan mens?