• Otit

    Syskonvagn eller inte?

    Hej!

    Om allt går som det ska kommer vi att få barn nummer två när vår dotter är drygt 18 månader gammal. Min fundering är om det är lönt att skaffa syskonvagn eller inte? Tar gärna emot erfarenheter om ni har köpt syskonvagn och det inte har varit bra eller om det har varit guld värt!

  • Svar på tråden Syskonvagn eller inte?
  • isofija

    Vi köpte en Joolz Geo2 just för att den kostade lika mkt som singelvagnen (day 2)men går att göra om till en tvåbarnsvagn om man vill.
    Så köper man då bara till syskondelen, vi kommer eventuellt skaffa barn tätt så det är lite i förebyggande syfte för vår del :)

  • mkess

    Vi kommer ha 19 månader mellan och för oss blir det absolut syskonvagn! En bugaboo donkey så de kan sitta bredvid varandra och som vi sen kan använda som singelvagn när den äldre hellre går. :)

  • Otit
    isofija skrev 2018-01-24 14:08:38 följande:

    Vi köpte en Joolz Geo2 just för att den kostade lika mkt som singelvagnen (day 2)men går att göra om till en tvåbarnsvagn om man vill.

    Så köper man då bara till syskondelen, vi kommer eventuellt skaffa barn tätt så det är lite i förebyggande syfte för vår del :)


    Smart!! Tack för svar :)
  • Otit
    mkess skrev 2018-01-24 14:09:01 följande:

    Vi kommer ha 19 månader mellan och för oss blir det absolut syskonvagn! En bugaboo donkey så de kan sitta bredvid varandra och som vi sen kan använda som singelvagn när den äldre hellre går. :)


    Tack för svar! Är också sugen på Bugaboo donkey. Gillar att man lätt kan göra den till singelvagn om man vill. Minus är dock att sen är så dyr...
  • mkess
    Otit skrev 2018-01-24 15:45:50 följande:

    Tack för svar! Är också sugen på Bugaboo donkey. Gillar att man lätt kan göra den till singelvagn om man vill. Minus är dock att sen är så dyr...


    Ja, de skojar verkligen inte med priserna. :O Men nu när donkey2 har kommit ut antar jag att gamla donkeyn blir lite billigare i alla fall!
  • Iowhannah

    Hade det varit jag som skulle ha 18 månader mellan barnen så hade jag definitivt köpt syskonvagn! Vår son kommer vara 2 år och 8 månader när syskonet kommer men vi överväger ändå syskonvagn, just för att han älskar att åka vagn från förskolan. Men det blir nog en ståbräda med sits till slut.

  • faglin

    Jag hade köpt en syskonvagn men inte Bugaboo Donkey. Köpte en sån när jag väntade tvåan eftersom första barnet var strax över 2 år när tvåan kom. Älskade den till en början, smidigt att kunna ha den som enkelvagn, bra korg att då ha på sidan, skön att köra. Men det var det som var grejen, för mig var den bra men inte för barnet. När han skulle sova kunde kan bara ligga i ett läge- på rygg med benen i sittande läge, inte ligga på sidan mm och han växte snabbt ur den. Den var bara bra i några månader, sen fick vi köpa en ny. Nu är killarna 4 och 6 år och jag väntar trean. Har köpt en Britax go big som är rymlig för barnet och har fullt liggläge.

  • Otit
    faglin skrev 2018-01-25 09:43:22 följande:

    Jag hade köpt en syskonvagn men inte Bugaboo Donkey. Köpte en sån när jag väntade tvåan eftersom första barnet var strax över 2 år när tvåan kom. Älskade den till en början, smidigt att kunna ha den som enkelvagn, bra korg att då ha på sidan, skön att köra. Men det var det som var grejen, för mig var den bra men inte för barnet. När han skulle sova kunde kan bara ligga i ett läge- på rygg med benen i sittande läge, inte ligga på sidan mm och han växte snabbt ur den. Den var bara bra i några månader, sen fick vi köpa en ny. Nu är killarna 4 och 6 år och jag väntar trean. Har köpt en Britax go big som är rymlig för barnet och har fullt liggläge.


    Tack för tipset! Hade en vagn till dottern med liknande sittdel som Bugaboo. Undrade också hur hon skulle få plats i den när hon blev lite äldre. Ska kolla Britax
  • Cila86

    Jag hade ca 2 1/2 år mellan mina två första. Tänkte att jag inte behövde nån vagn.. ångrade mig skarpt å köpte en sen.. å dina barn som är mindre hade jag nog valt vagn till. Men brukar ditt större barn åka vagn idag?

    Tror absolut det är värt å ha en dubbel.. jag kände mig låst från att gå längre promenader innan jag köpte en dubbel.

    Är kluven hur ja jag gör nästa gång. Då har jag 3 år mellan. Å min snart 3 åring gillar i nuläget inte att pka vagn.. men sånt kan ändras när man får bebis som ska åka vagn.. för så vart de för oss förra gången.

    Hoppas du hittar nåt i djungeln som passar er.

  • Nutnut

    Men 100% ja! Tänker du att en 1,5 åring ska gå överallt? Många barn åker vagn till de är två. 1,5 år emellan är väldigt tätt och jag tror du kommer ha en tuff vardag om storasyster ska gå överallt!

Svar på tråden Syskonvagn eller inte?