• Humlan88

    Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft

    Herregud får panik, är gravid i vecka 11 och idag på jobbet skulle jag och en kollega hjälpa en tant som ramlade upp från golvet. Kände ca 40 min senare att de började rinna i trosorna. Får panik när jag ser att de kommer massa blod. VAD GÖR JAG NU????Gyn mottagningen är ju stängd. Gud får panik, snälla hjälp

  • Svar på tråden Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft
  • emhu
    Humlan88 skrev 2018-01-26 20:51:49 följande:

    Herregud får panik, är gravid i vecka 11 och idag på jobbet skulle jag och en kollega hjälpa en tant som ramlade upp från golvet. Kände ca 40 min senare att de började rinna i trosorna. Får panik när jag ser att de kommer massa blod. VAD GÖR JAG NU????Gyn mottagningen är ju stängd. Gud får panik, snälla hjälp


    Åk till gyn akuten på en gång!
  • Humlan88

    Finns ingen gyn akut, då får man åka till vanliga akuten. Kan man göra de lr blir man bara hemskickad?

  • Emmmel

    finns det ingen gyn akut i närheten? Du måste göra ett ultraljud för att kunna se att allt är ok och det tror jag inte att dom har där.

  • Humlan88
    Emmmel skrev 2018-01-26 21:27:56 följande:

    finns det ingen gyn akut i närheten? Du måste göra ett ultraljud för att kunna se att allt är ok och det tror jag inte att dom har där.


    Dom stänger 21 :/
  • Iowhannah

    Skit i om de inte blir glada, det är väl ändå inte det viktigaste nu. Antingen åker du in eller så avvaktar du tills måndag.

  • Mittiprick
    Febbarn skrev 2018-01-26 21:46:03 följande:

    Hallå det är

    För dej och barnets säkerhet

    Skit i de

    Åk in och undersök dej


    emhu skrev 2018-01-26 20:53:06 följande:

    Åk till gyn akuten på en gång!


    Emmmel skrev 2018-01-26 21:27:56 följande:

    finns det ingen gyn akut i närheten? Du måste göra ett ultraljud för att kunna se att allt är ok och det tror jag inte att dom har där.


    Men gud vilken hets. Sluta! Man behöver inte alls åka till gynakuten DIREKT NU PÅ EN GÅNG!

    Det är dessutom bättre att vänta ett par dagar innan man gör undersökningen. HELT onödigt att göra ultraljud precis när man börjat blöda för då vet man inte om blödningen orsakat något, eller vad som orsakar blödningen. Allt ser oftast bra ut om man undersöker direkt, men sen blir det tex missfall senare på dagen eller dagen efter.

    Och det är ingen skillnad för graviditeten om man åker in imorgon eller om en vecka. Man gör inget för att förhindra missfall, så att det skulle vara för ?bebisens? säkerhet stämmer inte öht. Man gör ingenting för fostrets säkerhet så tidigt.

    Ts, ta det lugnt och försök vila. Man kan ofta få blödningar efter ansträngning när man är gravid. Avvakta och se vad som händer. För du väldigt ont eller blöder som mens eller mer så kontakta din akutmottagning. Men lugnar det ner sig så kontakta dig gynmottagning på måndag!
    Tells it the way it is.
Svar på tråden Gravid v 11 började blöda jättemycket efter lyft