• Nene98

    Blekt 4ggr- inget resultat??

    Började med urtvättat brunt hår, körde två omgångar med Garnier nutriase truly blonde (bleker upp till 4.5 nyanser) inget hände.

    Väntade lite, testade Schwarzkopf color expert ?light cool blonde?, och när håret torkade såg det lite råttfärgat ut, nästan som brunt med dammiga toner hahah ):

    Idag testade jag MOOD 102 , ingen skillnad efter 45 minuter. Har även haft plastpåse på huvuder aamt fönat.

    Blir så less. Vägrar gå till frisören då jag har extrem social fobi som kan utlösa psykoser/hallucinos.

    Förstår ej varför inget händer med håret??

    Skulle avfärgning göra det bättre? (Då jag hade lilac/vitt innan det bruna)

    Var köper/beställer man sådant ? Aldrig hittat.

    Har liksom färgat håret i cirka 6 år (är 20) men har tjockt lockigt hår som otroligt nog inte är allt för skadat.

    Rekommenderar någon något eller ska jag ge upp och leva olyckligt som brunett?? (Skämt)

  • Svar på tråden Blekt 4ggr- inget resultat??
  • MeandHim

    Mood 102 låter mer som ljusfärg än blekning. Då händer inget, man kan inte ljusfärga ett tidigare färgat hår. Är du säker på stt du köpt blekning?

    Blekning och avfärgning är i stort sett samma sak.

  • Leopardtoffla

    Du har använt ljusarefärg vilket inte gör skillnad på ett mörkt hår. du måste bleka bort eller avfärga.
    Men hade ja vart du skulle ja vilat håret ett tag nu. Fastän de inte blivit skillnad i färgen så är håret påverkat å mättat. skulle du bleka nu så skulle de kanske inte bli så stor skillnad då håret e mättat. Blir de skillnad blir håret dock ännu mer slitet. 

    du kan ju gå på en salong å köpa blekning så vet du att du använder bra saker iaf. 

  • Delilah2001

    Inte för att jag är någon expert på hår, men står det att produkten ska bleka upp till 4,5 nyanser, så är det väl ett blekmedel?

  • anonym4
    Nene98 skrev 2018-01-26 21:14:02 följande:

    Började med urtvättat brunt hår, körde två omgångar med Garnier nutriase truly blonde (bleker upp till 4.5 nyanser) inget hände.

    Väntade lite, testade Schwarzkopf color expert ?light cool blonde?, och när håret torkade såg det lite råttfärgat ut, nästan som brunt med dammiga toner hahah ):

    Idag testade jag MOOD 102 , ingen skillnad efter 45 minuter. Har även haft plastpåse på huvuder aamt fönat.

    Blir så less. Vägrar gå till frisören då jag har extrem social fobi som kan utlösa psykoser/hallucinos.

    Förstår ej varför inget händer med håret??

    Skulle avfärgning göra det bättre? (Då jag hade lilac/vitt innan det bruna)

    Var köper/beställer man sådant ? Aldrig hittat.

    Har liksom färgat håret i cirka 6 år (är 20) men har tjockt lockigt hår som otroligt nog inte är allt för skadat.

    Rekommenderar någon något eller ska jag ge upp och leva olyckligt som brunett?? (Skämt)


    Du har färgat inte blekt ditt hår. Prova mood 107 och ordna silvershampoo för att få bort gula toner. Du vill ha blondering/blekningsmedel inte blond hårfärg.

    Kan dock rekommendera att färga det i en blond nyans när du blekt och fått bort de gula nyanserna.
  • Delilah2001
    anonym4 skrev 2018-01-26 22:58:01 följande:

    Du har färgat inte blekt ditt hår. Prova mood 107 och ordna silvershampoo för att få bort gula toner. Du vill ha blondering/blekningsmedel inte blond hårfärg.

    Kan dock rekommendera att färga det i en blond nyans när du blekt och fått bort de gula nyanserna.


    Fast den första hon använde var ju blekning!
  • Utvandraren2

    Googlade. Hittade detta: Nutrisse Truly Blond Super Lightening 101 ? Ultraljus askblond är en klar, ultrablond hårfärg som passar naturligt ljusblont till mörkblont hår.

    Om du har brunt hår fungerar det inte. Du har tyvärr kastat dina pengar i sjön, du har köpt hårfärg, inte blekmedel.

    Lyssna till Leopardtoffla, gå inte och köp blekning imorgon och sätt i. Låt håret vila en månad nu.

    Bästa är att gå till frisör. Jag försökte hemmableka mitt brunfärgade hår en gång (är naturligt blond) Det blev gulorange. Fick springa till frisören nästa dag och få hjälp. Det finns inget som är så fult som orangegult hår.

  • Delilah2001
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 01:25:15 följande:

    Googlade. Hittade detta: Nutrisse Truly Blond Super Lightening 101 ? Ultraljus askblond är en klar, ultrablond hårfärg som passar naturligt ljusblont till mörkblont hår.

    Om du har brunt hår fungerar det inte. Du har tyvärr kastat dina pengar i sjön, du har köpt hårfärg, inte blekmedel.

    Lyssna till Leopardtoffla, gå inte och köp blekning imorgon och sätt i. Låt håret vila en månad nu.

    Bästa är att gå till frisör. Jag försökte hemmableka mitt brunfärgade hår en gång (är naturligt blond) Det blev gulorange. Fick springa till frisören nästa dag och få hjälp. Det finns inget som är så fult som orangegult hår.


    Produkten ifråga finns ju under rubriken blekning och avfärgning. Dessutom står det att den bleker upp till 4,5 nyanser.

    Så blekmedel lär det ju vara, även om det är svårt att få bra resultat när man bleker brunt hår.

    Btw, TS kan inte gå till frisör. Annars är det ju förstås bäst.
  • Utvandraren2
    Delilah2001 skrev 2018-01-27 01:52:56 följande:

    Produkten ifråga finns ju under rubriken blekning och avfärgning. Dessutom står det att den bleker upp till 4,5 nyanser.

    Så blekmedel lär det ju vara, även om det är svårt att få bra resultat när man bleker brunt hår.

    Btw, TS kan inte gå till frisör. Annars är det ju förstås bäst.


    Det står att det passar till blekning av ljusblont till mörkblont hår. Därför får inte TS effekt på sitt mörkbruna hår. 4-5 nyanser är inte tillräckligt.
  • Delilah2001
    Utvandraren2 skrev 2018-01-27 02:04:08 följande:

    Det står att det passar till blekning av ljusblont till mörkblont hår. Därför får inte TS effekt på sitt mörkbruna hår. 4-5 nyanser är inte tillräckligt.


    Missade att hon hade mörkbrunt hår, trodde det var brunt bara.

    Jo, det krävs väl starkare blekning för att lyckas bleka brunt hår. Inget jag skulle prova därhemma...
  • Nene98

    Åh TACK så mycket för alla era svar, förväntade mig inte att någon skulle orka hjälpa till, ni är guld värda!!

    Jag får göra djupa inpackningar och låta det vila ett bra tag, sedan köpa en starkare blekning som ni föreslog!

    Tack igen!! :)

  • MeandHim

    Gör dock inte som alla andra när du bleker och lägger i botten först. Då kommer du bli vit och sen gul på längderna. Börja alltid där håret är som mörkast och jobba dig inåt. Du kan ta blekning och sen hälla över lite schampo i så blir det lite skonsammare mot håret. Använd sen mkt vårdande produkter med mkt fukt. Gör inpackning och sätt på en plastpåse (ingen handduk då den drar åt sig fukten, den vill du ju ha i håret)

  • Fiiee

    Har du svårt att ta dej till frisör skulle jag rekommendera att köpa RIKTIG blekning! (Sån som frisörer använder) Alltså pulver och väteperoxid. Är man osäker ta 6%..

  • anonym4
    MeandHim skrev 2018-01-27 14:27:03 följande:

    Gör dock inte som alla andra när du bleker och lägger i botten först. Då kommer du bli vit och sen gul på längderna. Börja alltid där håret är som mörkast och jobba dig inåt. Du kan ta blekning och sen hälla över lite schampo i så blir det lite skonsammare mot håret. Använd sen mkt vårdande produkter med mkt fukt. Gör inpackning och sätt på en plastpåse (ingen handduk då den drar åt sig fukten, den vill du ju ha i håret)


    Blanda för helsike inte blekmedel i schampot!
  • MeandHim
    anonym4 skrev 2018-01-27 16:21:41 följande:

    Blanda för helsike inte blekmedel i schampot!


    Nej men tvärtom, du kan hälla lite schampo i blekmedlet för att göra det lite skonsammare, då Blir det som en avfärgning.
  • Caitlin Deschanel

    Jag gick från mörk brunhårig till vithårig på en vecka. Inte första gången jag byter hårfärg och så här brukar jag göra för att få vitt hår:

    * Avfärgade med Colour b4, blev orangehårig, inte en ful orange, ganska naturlig.
    * Efter några dagar blekte jag med Mood 107.
    * Efter ytterligare några dagar drog jag i en Mood's pärlblond för att få bort det gula.
    * Sedan har jag använt silverschampo och color refresher någon gång i veckan för att underhålla det vita.

    Askorbinsyra tar bort gula toner i håret, blanda en påse med en liter vatten och skölj genom håret, låt verka någon minut.

Svar på tråden Blekt 4ggr- inget resultat??