• Trevlig tjej

    Vilket namn är finast tycker ni?

    Jag tycker alla dom här namnen är jättefina, har svårt att välja ett av dom

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn är finast tycker ni?
  • Alvina

    Agnes. Men Helena och Erika är rätt så ok också. De andra namnen gillar jag inte alls.

  • fluu

    Agnes - Underbart! Vackert och har många lager. Gångbart och bra. Enkelt. 
    Amelie - Väldigt vackert, för vackert för min smak. För prinsessigt och ljuvt. 
    Annie - Ett fint smeknamn. Men menlöst som tilltalsnamn.
    Denise - Har jag aldrig gillat. För prinsessigt.
    Erica - Bra på alla sätt. Ingen favorit bara, särskilt inte om det stavas med c.
    Helena  - Som Agnes.
    Mia - Som Annie.
    Nadja - Har aldrig gillat. Vet inte riktigt varför. 
    Regina - Gillar inte då det ger flera uttalsmöjligheter = krångel. Lite stolpigt.
    Sanja  - Låter fint, men pga att det är så likt det långt mycket vanligare Sonja så lär det bli en hel del förvirring.

    Röstar för Agnes eller Helena.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Elderberry

    Agnes, Erica och Helena gillar jag bäst av dessa :) De andra är lite för söta för mig. Sonja är dock ett fint namn, men jag har aldrig hört Sanja förut.

  • Kusin Krakel

    Inga av dessa är favoritnamn för mig, men gillar Annie och Nadja bäst. Nadja är ett sånt där älsklingnamn från tonåren som jag själv ville heta då.

    Agnes tycker jag också i grunden är fint men symboliserar en namntrend som jag tröttnat på så det känns som ett lite tråkigt namn, eller hur man ska säga.

  • Kusin Krakel
    Kusin Krakel skrev 2018-01-28 08:44:24 följande:

    Inga av dessa är favoritnamn för mig, men gillar Annie och Nadja bäst. Nadja är ett sånt där älsklingnamn från tonåren som jag själv ville heta då.

    Agnes tycker jag också i grunden är fint men symboliserar en namntrend som jag tröttnat på så det känns som ett lite tråkigt namn, eller hur man ska säga.


    Kan ju tilägga att Helena också är ett fint namn men uppväxt på 70talet var det ett av de vanligaste tjejnamnen. Har haft många Helenor i bekantskapskretsen, jag är inte riktigt redo för det på småbarn än, men man får väl inse att man börjar bli gammal och namnen kommer igen.
  • Lyckorus
    fluu skrev 2018-01-28 07:17:09 följande:

    Agnes - Underbart! Vackert och har många lager. Gångbart och bra. Enkelt. 
    Amelie - Väldigt vackert, för vackert för min smak. För prinsessigt och ljuvt. 
    Annie - Ett fint smeknamn. Men menlöst som tilltalsnamn.
    Denise - Har jag aldrig gillat. För prinsessigt.
    Erica - Bra på alla sätt. Ingen favorit bara, särskilt inte om det stavas med c.
    Helena  - Som Agnes.
    Mia - Som Annie.
    Nadja - Har aldrig gillat. Vet inte riktigt varför. 
    Regina - Gillar inte då det ger flera uttalsmöjligheter = krångel. Lite stolpigt.
    Sanja  - Låter fint, men pga att det är så likt det långt mycket vanligare Sonja så lär det bli en hel del förvirring.

    Röstar för Agnes eller Helena.


    Heter själv Annie och Annie är alldeles utmärkt som tilltalsnamn Finns ingen annan som heter det och får ofta höra att det är ett fint namn.
  • Anonym (U2)

    De är fina allihop.
    Efter lite sållning så valde jag Helena, Annie och Agnes.
    Så kvinnliga och ljuva.

  • fluu
    Lyckorus skrev 2018-01-28 15:15:18 följande:

    Heter själv Annie och Annie är alldeles utmärkt som tilltalsnamn Finns ingen annan som heter det och får ofta höra att det är ett fint namn.


    Det var min personliga åsikt. Jag känner flera Annies, varav en håller med mig och ska byta tilltalsnamn, men fortsätta att kallas Annie i vardagen.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Xenia

    Jag röstade på Amelie. Fint och gammaldags namn, ett alternativ till det vanligare Emelie.

    Andra favoriter är Nadja och Helena. Fast vad sägs om Elena i stället, lite ovanligare än Helena. 

    Sanja är rätt ovanligt och låter mjukt och fint. Tror det är ett tyskt smeknamn för Alexandra.

    Jag föredrar faktiskt Annie framför Anna. Än sen, om Annie från början var ett smeknamn för Anna? Anna känns uttjatat, det är så himla vanligt. Vem säger idag att Karin är ett smeknamn för Katarina?

    Regina skulle jag uttala med mjukt G-ljud (som "Rejina"). Med hårt G-ljud blir det alltför likt "vagina".

Svar på tråden Vilket namn är finast tycker ni?