• mikk

    Vi som behöver skydd

    Jag vill undvika ordet "blöja" i rubriken, för då finns det genast en kategori personer som lockas hit av fell anledning och sen händer det att de helt tar över rummet.

    Men jag hittade en tråd på FL om och för oss som behöver "gå i blöjor" av en eller annan anledning. Tyvärr dog den tråden i maj 2013 och jag hittar ingen annan, så jag försöker starta en, eller så kanske någon vänlig kan tala om var nånstans en sån tråd lever idag.

    Det handlar om att byta lite erfarenheter och åsikter - kanske ge tips och råd och även lite moraliskt stöd.

    Välkommen att skriva här så får vi se om det funkar. Jag återkommer med en egen liten berättelse om erfarenheter, men vill lämna ordet fritt och "fältet öpoet" så länge.

  • Svar på tråden Vi som behöver skydd
  • mikk

    Nej det gör det inte - jag gick igenom alla utredningar som finns att göra redan för många år sedan, och jag har för nästan lika lång tid sen accepterat det. "Gilla läget" heter det ju.

    Däremot vet jag att för många i liknande situation blir det en väldigt stor grej, och att de upplever det som ett stort hinder i livet. En del är stressade, frustrerade och rentav olyckliga.

    Åter andra för det till en naturlig och odramatiskt del av livet - uppskattar att blöjor finns och lever bra trots dem. Jag tror jag räknar mig till dem. Fattar inte varför det skulle vara konstigt för mig att må gott ändå.

    Det kan förstås vara knepigt när det kommer till att skapa mer nära relationer, kanske intima. Kan vara himla svårt att ta upp. Det är sådana frågor jag hoppas att den här tråden kan ta upp. Dvs vad som helst som rör den här situationen.

Svar på tråden Vi som behöver skydd