• Anonym (Sexuellt frustrerad ny!!!)

    Snarare ”när han inte vill”

    Samma tråd men självklart ska man få svara annonymt!

    (Jag är annonym av respekt mot min respektive)

    Måste börja tråden med orden ?jag har världens bästa kille? för det har jag om man ser förbi rubriken...

    Redan när vi träffades för drygt tre års sedan har jag fått kämpa för sex. (Förtydligande;Jag är en tjej) Tidigare har det varit killens jobb att jaga...

    Har försökt med allt... visa honom hur han ska göra genom att göra det själv först, överösa honom med komplimanger för att han ska bli inspirerad att säga en själv.

    Så vi har två problem här även om de hänger ihop;

    Inga komplimanger

    Inget initiativ till sex

    Läste en annan tråd här där TS så fint förklarade att hon lärt sig leva med detta för att hon älskade sin respektive och jag håller helt med henne om det!

    Jag måste också acceptera honom som han är...

    Hur har ni andra det med sex? Jag skulle vilja ha sex varje dag helst fler medan han vill(ställer upp) en-två gånger i veckan.

    (Har försökt prata med honom men han ser inte samma problem som jag.)

  • Svar på tråden Snarare ”när han inte vill”
  • fjanten

    Han ser väl inget problem eftersom han inte får för lite. Om han inte vill så vill han inte... Jag skulle vilja tipsa om att inte försöka förföra, erbjuda osv, utan vänta tills han gör det. Om han känner sig pressad så blir det knappast lättare.

    Sedan hade jag personligen aldrig velat ha sex med någon som "ställer upp". Hade känts som ett övergrepp.

    Angående komplimanger så är det något som kommer naturligt för vissa, men inte för andra. Du får nog tänka efter angående hur viktigt det är med komplimanger för dig.

    Man kan inte ändra på någon annan, bara sig själv

  • Anonym (.)

    Finns 1000 trådar på ämnet. Man kan summera ner det i 3 områden.

    Lämna eller acceptera. Förhållanden handlar om kompromisser, vill du kompromissa bort sexlivet delvis, eller kommer du bli gammal och bitter för att du stannat?

    Möjligtvis, i typ ett fall av hundra beror hans bristande sexlust på typ stress dålig sömn, eller något annat som tillfälligt sänker hans sexlust.

  • Anonym (Jo)
    Anonym (.) skrev 2018-01-28 11:32:51 följande:
    Finns 1000 trådar på ämnet. Man kan summera ner det i 3 områden.

    Lämna eller acceptera. Förhållanden handlar om kompromisser, vill du kompromissa bort sexlivet delvis, eller kommer du bli gammal och bitter för att du stannat?

    Möjligtvis, i typ ett fall av hundra beror hans bristande sexlust på typ stress dålig sömn, eller något annat som tillfälligt sänker hans sexlust.
    Håller med
  • evigtmörker

    detkan vara så att han, inte känner sig trygg med nya människor, hur mycket komplimanger han än får, det kanske kan  ta ett par år innan han känner at han kan lita på en ny bekantskap, och hade då jagvarit i den sistsen....givetvishade jag börjat förstå att kvinnan ifråga börjat tröttna.Nu e jag inte så dum att jag inte fattar att en kvinna inte orkar vänta så länge. tyvärr är jag asexuell, jag är atttraherad a kvinnor men har ingen större sexlust, tyvärr. har även  svårt att ta in komplimanger, o svårt för att ge komplimanger.

  • Anonym (Sexuellt frustrerad ny!!!)

    Måste få tillägga att vi låg i soffan nyss och tittade på ett program som tog slut och han frågade, vad vill du göra nu?

    Jag fråga om han vill ha massage eller... (flirtigt)

    Han svara; det finns inget att göra....

    Fattar inte brukar inte killar ta chansen???

  • Anonym (Ms)
    Anonym (Sexuellt frustrerad ny!!!) skrev 2018-01-30 21:57:48 följande:

    Måste få tillägga att vi låg i soffan nyss och tittade på ett program som tog slut och han frågade, vad vill du göra nu?

    Jag fråga om han vill ha massage eller... (flirtigt)

    Han svara; det finns inget att göra....

    Fattar inte brukar inte killar ta chansen???


    Du kan inte generalisera "killar" på det viset när du har en individ framför dig. Ja, generellt har män högre sexdrift, men det stämmer såklart inte alltid. Och det är rätt värdelös information för individen, för det spelar ingen roll hur det är generellt överlag då.

    Jag är också kvinna och är (oftast) den i förhållandet (med en man) som har mer lust. Min sambos lust är mycket mer känslig för yttre faktorer, är han väldigt stressad en period, känner sig ur form eller är nere över något så går hans lust ner rätt markant. Medan jag själv har lust för det mesta oavsett. Det är vad det är, jag accepterar att det är så. Det är som sagt övergående och vi båda förstår varför om det händer.

    Sen kan det självklart också vara så att en persons lust (man eller kvinna) kan försvinna över en längre tid. Då behöver man kanske jobba på det ihop för att komma fram till varför och hur man löser det. Men detta förutsätter ju att personen normalt sett har mer lust.

    Det du beskriver låter snarare som att din kille aldrig haft särskilt mycket lust alls, eftersom du skriver att det har vart såhär hela förhållandet. Visst, det kan bero på diverse anledningar, t.ex. tidigare dåliga erfarenheter av sex (sex med samtycke alltså men dåligt sex), övergrepp, osäkerhet m.m. Det går ju potentiellt att lösa, om han själv vill det. Men det kan också vara så att det bara är så han är. Alla har inte så mycket lust, vissa ingen alls - både män och kvinnor. Och då finns det inte så mycket mer att göra än att acceptera det och fortsätta vara tillsammans eller gå vidare och hitta någon du är mer sexuellt kompatibel med.
Svar på tråden Snarare ”när han inte vill”