• SysterY

    socsek som inte bryr sig?

    Anonym (vuuuu) skrev 2018-01-29 17:46:28 följande:

    Är du socialsekreterare? 


    Nej
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 17:49:49 följande:

    Men det finns andra konsekvenser att ta till än att ställa in umgänge med familj. Det ingår i barnens rättigheter i familjehem att få ha kontakt med sin familj. Syskonen blir också lidande i en sån form av konsekvens.


    Absolut. Men vi vet inte varför det blev inställt. Förmodligen så passade denna helgen inte för antingen ts familjehem eller systerns.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 18:00:05 följande:

    Enligt Ts var det ett straff.


    Ts är en 14-åring som hatar sitt familjehem. Så självklart säger hon att det är ett straff.
  • SysterY
    Anonym (Empati?) skrev 2018-01-29 18:00:20 följande:

    Att bli berövad sin familj är att stänga av livet, att sätta det på paus.Jag skulle tro att minst 75% av alla stackars LVU-ade unga är felbedömda.


    Det tror jag inte.
  • SysterY
    Anonym (Empati?) skrev 2018-01-29 18:00:20 följande:

    Att bli berövad sin familj är att stänga av livet, att sätta det på paus.Jag skulle tro att minst 75% av alla stackars LVU-ade unga är felbedömda.


    Det tror jag inte.
    Anonym (Batikhäxa) skrev 2018-01-29 18:06:40 följande:

    Enligt Ts har det passat till nu då familjehemmet bestämt att Ts inte ska få träffa sin syster, som oxå bor i familjehem (vilket oxå godkänt umgänget). Snacka om att familjehemmet som TS bor i skjuter sig själva i foten och bryter mot lagen när de berövar Ts rätten till umgänge med sin familj. Hoppas att Ts tar kontakt med ett juridiskt ombud som kan föra Ts talan hela vägen till Europadomstolen om det behövs. Det Ts beskriver är en skandal inom LVU.


    Anledningen att ts inte får åka denna helgen kan vara så enkelt att det helt enkelt inte passar för något av familjehemmet. Se kanske har andra åtaganden just denna helgen.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-01-29 19:27:11 följande:

    Jobbar du som försvarsadvokat till familjehemmet eller? Man får väl utgå från vad den som skriver ett inlägg skriver, annars blir det ju svårt att svara om man ska spekulera kring om det stämmer eller inte.


    Nej, det gör jag inte heller. Jobbar inte ens inom socialen.

    Läser man ts andra trådar så är det väldigt enkelt att lägga ihop två och två.
  • SysterY
    Anonym (vuuuu) skrev 2018-01-29 19:36:28 följande:

    Oavsett så trivs hon inte där hon bor och borde kunna få byta f-hem.

    Det är inte meningen att hon ska må dåligt hoppas jag.


    Jag tror mera att hon inte vill ha de regler som familjehemmet har utan hon vill nog helst göra som hon själv vill.
  • SysterY
    Anonym (vuuuu) skrev 2018-01-29 19:40:19 följande:

    Dessutom att sära på syskon... är inte bra.


    Det försöker man att undvika men det är tyvärr inte alltid det går av olika anledningar.

    Men ibland kan det faktiskt vara det bästa att säga på syskon.
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:01:46 följande:

    om jag ska åka på helgen och det är helg och jag inte får åka är det akut fattar ni väl att det inte kan vänta till efter helgen då är det FÖRSENT.... sen kan ni sluta få det att låta som jag gjort nåt kriminellt när jag bara varit med mina vänner och det är sjukt att bli straffad pga det...


    Nej, det är inte akut för att föräldrahemmet ställer in ett planeter besök.

    Om familjehemmet säger att du inte får sova över hos dina vänner och du gör det ändå så får det konsekvenser. Det borde även än 14-åring förstå!
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-01-31 22:56:49 följande:

    min systers famhem har inget med det att göra..... idioterna sa bara att jag inte får sova borta alls även om det är min syster och det var bestämt att jag ska sova där och tro mig, det gjorde dom bara för att jävlas...


    Eller för att du brutit mot regler eller på annat sätt misskött dig. Sådant får konsekvenser.
  • SysterY
    Anonym (vuuuu) skrev 2018-02-01 05:18:01 följande:

    Och här sitter två stackars fosterbarn och pratar med varandra och då måste du in och peta och tillrättavisa.

    Något som till och med en 14-åring borde förstått att låta bli... 


    En 14-åring bör veta att handlingar blir konsekvenser. Oavsett om man bor hemma eller i familjehem.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 10:07:45 följande:

    Bör och bör. Det är något man lär sig, och om man fått göra som man vill utan konsekvenser är det uppenbarligen ingen självklarhet.


    Just därför skrev jag bör och inte ska.
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 18:10:53 följande:

    Då känns det oklart varför du påpekar det hela tiden.


    Hela tiden?
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 20:32:07 följande:

    Ja, du har ju upprepat det ett antal gånger.


    Och det är hela tiden, enigt dig?
  • SysterY
    Anonym (Tja) skrev 2018-02-01 20:42:05 följande:

    Nej, det är du som märker ord. Du gör ett onödigt upprepande bara.


    Enligt dig
Svar på tråden socsek som inte bryr sig?