• ungmamma97

    Kan jag åka?

    Hej! Det är nämligen så att jag åker på en del övningar inom det millitära.. och om två veckor är det en övning då vi ska åka iväg i en vecka till norrland (åka skidor,bo i tält,ha sjukvård osv) Jag undrar om det är någon fara för mig att åka (är i vecka 20). Tänkte om det är dåligt att anstränga sig som man gör i det millitära? vad tycker ni? Skrattande Förvånad

  • Svar på tråden Kan jag åka?
  • Anonym (mamma och fänrik)

    Graviditet är ingen sjukdom.
    Om du kan åka skidor, bo i tält och leva lite obekvämt i vanliga fall kan du åka på kurs.
    Är du lite gnällig och har tex foglossning är det lugnast att du stannar hemma.
    Som gravid undvek jag sjutövningar och brand och gasövningar.

    Är det typ lottorna, hemvärnet?

  • RebeckaF

    Tror jag vet vilken "övning" du ska på. I norrland åker vi alltid bandvagn, vilket är förbjudet när man är gravid. Dessutom så kommer du få skotta mycket och göra väldigt uttröttande grejer på kursen, vilket jag inte skulle rekommendera för dig. Men ta kontakt med kurschefen och fråga.

  • Anonym (V  22)
    ungmamma97 skrev 2018-01-31 17:51:16 följande:

    Hej! Det är nämligen så att jag åker på en del övningar inom det millitära.. och om två veckor är det en övning då vi ska åka iväg i en vecka till norrland (åka skidor,bo i tält,ha sjukvård osv) Jag undrar om det är någon fara för mig att åka (är i vecka 20). Tänkte om det är dåligt att anstränga sig som man gör i det millitära? vad tycker ni?  


    Jag hade inte åkt.
Svar på tråden Kan jag åka?