• Villhabebisnu

    Bila med bebis

    Vi är jättesugna på att bila i sommar. Men är det dumt att ge sig på detta med en då 6 månaders bebis? Någon som har erfarenheter, eller vet någon som gjort detta?

  • Svar på tråden Bila med bebis
  • Any80

    Vi bilade med 4 månaders bebis till Frankrike och det gick hur bra som helst, det enda vi gjorde stannade ofta för att tex äta, byta blöja mm, och övernattade i en hotell mitt på vägen

  • Alexi

    Jag förstår inte varför man ska utsätta sig eller bebisen för något sådant. Flyg till Kroatien och hyr en bil där om ni vill åka så långt.

  • Dimitra

    Ni får nog vänta och se. En del bebisar sover eller jollrar sig genom bilfärderna, andra tycker att det är avskyvärt. Hur just er bebis är vid halvåret återstår att se


    The Dimitra universe.
  • Snuttis2

    Allt handlar ju om vilken bebis ni får men spontant hade jag aldrig vågat planera för det innan. Har en sex månaders son som inte gillar att sitta fast o skriker konstant i bilen. Åker till bvc o vänner på avstånd som 30 min men aldrig längre man blir sönderstressad och plutten hysterisk. Nu ska vi till bekanta i feb som bor 40 mil bort och har för första gången på typ 5 år bokat tågbiljetter istället.

    Sen ska ju små barn inte sitta för långa stunder i babyskyddet så det blir många pausar även om ert barn skulle gilla resandet.

  • kardemummamamman

    Jag har rest ca 30 mil med bebis.

    Tänk på att på långa sträckor på motorväg, ha mat redo och det kan behövas matas direkt till bebis i bilbarnstolen. Bebisen behöver omedelbar tillfredställelse, av mat och vatten.

    Passa på när ni kan stoppa vid rastplatser att byta blöja.

  • Norbottensfia

    Vår 10 mån hatar fortfarande att åka bil och sitta fastspänd. Hon bara skriker och gråter hysteriskt. Funkar kortare sträckor eller om vi tajmar in en vila.... Men alla bebisar är ju olika.

Svar på tråden Bila med bebis