• JohannaSaGo

    Sömnlös av ångest inför jobb o förskola

    Sonen skolas in snart.. är då 17mån. Mina mammadagar är slut och jag måste jobba.

    Mannen har inte så bra betalat.. 14000 efter skatt.. så skulle inte klara oss på bara 1 inkomst. Nu har han precis fått jobbstopp på företaget. Chefen hör av sig när nytt uppdrag kommer.. så jag måste jobba.

    DET POSITIVA är att sonen då endast behöver gå 15h/veckan eftersom pappan tillfälligt blir arbetssökande för att stämpla.

    NEGATIVA blir att jag oavsett förlorar tid med min son. Är "ofta" iväg på bio osv någon timma hit och dit med vänner.. men att vara borta 8h- 5 dagar i veckan ger mig så dåligt samvete. Även fast hab har det bra med pappan. Även fast han förmodligen kommer ha det bra.på förskolan..

    Jag har gått ner till 80% vilket tydligen är minimum på mitt jobb. Planen är att jobba nu o.spara ihop ett konto som jag kan ta ut till ett framtida syskon (det var så jag klarade mig genom denna mammaledighet 17mån) sen vara mammaledig förhoppningsvis 1,5 år igen. Sen vill jag studera distans.. så jag kan vara hemma med mina barn ett bra tag till. Men.. det ärminst 1 år kvar tills ett framtida syskon. 1 år som sonen får gå på dagis o ha sin mamma på jobbet.

    Problemet med mig ör att jag är så änglig. Läser ofta andras typ berättelser om cancer sjuka barn/föräldrar. Mår piss..

    Tänker att jag måste ta vara på tiden. Tänk om jag blir sjuk te.x och jag har slösat min tid på jobbe istälmet för min son?? Tänk om.. Tänk om..

    Snälla detta är inte sunt. Hjälp mig

  • Svar på tråden Sömnlös av ångest inför jobb o förskola
  • FuckGoggleAskMe

    Sluta ha dåligt samvete, det blir bra, man får göra det bästa av situationen. Jag började jobba när min son var sex månader (vi bor utomlands). Inte idealt men vi fick ändå tid att göra saker tillsammans och få ett starkt band. Jag är också en ängslig mamma, även om jag inte målar fan på väggen. Det enda man kan göra är sitt bästa, vad nu det är.

Svar på tråden Sömnlös av ångest inför jobb o förskola