• Kevand13

    Snus och puls

    Tjena, haft några tankar kring det här med snus och hur det oftast höjer ens puls mellan 10-20 slag per minut. Detta låter ju inte jättebra i det långa loppet men har inte så stor koll. Så min fråga är om man Tex. Har en vilopuls på 60 (utan snus) då borde man ha omkring 70-80 med snus inne om jag fattat det rätt? Är detta farligt? Med tanke på att läkarna hävdar att normal vilo puls ligger på mellan 40-100 slag per minut, (helst mellan 60-80 ska man ligga) så finns det ju hur många som helst som har vilopuls i 80 utan att snusa? Så det jag vill komma fram till är om jag nu med min vilopuls på 60 snusar och kommer upp i 70-80 kommer detta ens påverka mig och mitt hjärta negativt med tanke på att 1000 andra människor har 80 i normala fall och är friska?

  • Svar på tråden Snus och puls
  • Mascaraklumpar

    Det är inte säkert att det kommer att påverka dig negativt, nej. Det är inte ofta man kan säga att A garanterat leder till B. Inte ens att röka, äta flugsvamp eller låta bli att använda bilbälte kommer garanterat att vara skadligt för dig - däremot är dessa saker farliga statistiskt. Ska man ignorera alla risker där det finns 1000 personer som överlevt och är friska så kan man strunta i princip allt.

Svar på tråden Snus och puls