• Anonym (Frida)

    Sex skämt på jobbet.

    På jobbet i går skulle an maskin lagas och ett järnrör föras in. Då säger en kille "kör in den hela vägen" och den andra mannen svarar "Det är vad min tjej brukar säga" jag tycker det är så smaklöst och jag blir så sjukt förbannad. Att man har mage att säga sex skämt efter metoo och allt. Att dom inte fattar och totalt ignorerar problemet och tänker inte alls på att kvinnor också jobbar där. Går det att få dessa män uppsagda eller någon annan åtgärd? Jag vill inte jobba med människor som beter sig så. Vad kan jag göra?

  • Svar på tråden Sex skämt på jobbet.
  • Anonym (Äh)

    Haha... sen tänker jag skärp till dig kvinna! (Är kvinna själv)

  • Anonym (Laban)
    Anonym (Frida) skrev 2018-02-08 08:14:46 följande:

    På jobbet i går skulle an maskin lagas och ett järnrör föras in. Då säger en kille "kör in den hela vägen" och den andra mannen svarar "Det är vad min tjej brukar säga" jag tycker det är så smaklöst och jag blir så sjukt förbannad. Att man har mage att säga sex skämt efter metoo och allt. Att dom inte fattar och totalt ignorerar problemet och tänker inte alls på att kvinnor också jobbar där. Går det att få dessa män uppsagda eller någon annan åtgärd? Jag vill inte jobba med människor som beter sig så. Vad kan jag göra?


    Ja, det är faktiskt väldigt dumt och smaklöst! Du får väl säga att du inte uppskattar den sortens jargong.
  • Anonym (###)

    Säg till dom att hålla sig till max ett skämt inte så många som sex.

    Skämt åsido du lär inte få dom uppsagda för det, och är du inte lite väl känslig?

  • sextiotalist

    Nu var det lite väl under bältet, nu kan vi skämta rätt friskt om sex på vårt arbete, men även där hade det blivit en markering.

    Vad du ska göra, jag brukar, när det går under bältet, påpeka att "det var inte information som jag vill höra"
    I din sits så hade jag nog lagt till om något "jag hoppas att min man inte säger sådant om mig på sitt jobb"

  • Anonym (Ja)
    Anonym (Laban) skrev 2018-02-08 08:21:50 följande:

    Ja, det är faktiskt väldigt dumt och smaklöst! Du får väl säga att du inte uppskattar den sortens jargong.


    Ja så enkelt är det. Jag har varit på arbetsplatser med män som skämtat olämpligt och då har jag helt enkelt sagt att det där kan ni göra när jag inte är med. Och då har de faktiskt slutat direkt (i min närvaro så jag slipper höra).
  • Anonym (ååå)
    Anonym (Frida) skrev 2018-02-08 08:14:46 följande:

    På jobbet i går skulle an maskin lagas och ett järnrör föras in. Då säger en kille "kör in den hela vägen" och den andra mannen svarar "Det är vad min tjej brukar säga" jag tycker det är så smaklöst och jag blir så sjukt förbannad. Att man har mage att säga sex skämt efter metoo och allt. Att dom inte fattar och totalt ignorerar problemet och tänker inte alls på att kvinnor också jobbar där. Går det att få dessa män uppsagda eller någon annan åtgärd? Jag vill inte jobba med människor som beter sig så. Vad kan jag göra?


    Ja det var väl lite grovt, så hade man definitivt inte sagt på min arbetsplats. Men hur var situationen? Var det bara mellan dessa 2 och du råkade höra, dvs de sa det inte för att göra dig obekväm? 

    Men absolut, sk manliga miljöer har svårt att få bort den här typen av dumheter. Sa du något till dem? För det är väl där man måste börja: alltid reagera när det hoppar ut en groda, liksom. Sedna behöver ledningen jobba långsiktigt och målmedvetet med värderingsarbete och det görs ju inte på en vecka utan kräver långsiktighet. 

    Min man är lärare på industriprogrammet, i några kärnämnen. Han säger att det är en förfärlig jargong bland eleverna (just i år är det bara killar dessutom. Han säger att när det är några tjejer med brukar det dämpas lite automatiskt), men han säger att när han försöker ta upp detta med lärargruppen är det så svårt för industrilärarna (som är "gubbar från golvet", märker ju inte att de gör detsamma. När de har sina kurser med eleverna blir det den där gamla verkstadsjargongen, det är klart att ungdomarna gör likadant då. Och att dessa vuxna inte ens förstår problemet säger ju en hel del. Men det är där arbetet måste göras, ett långsiktigt förändringstänk och det måste initieras av ledningen. 
  • Anonym (yzx)

    TS, du får hela #metoo-rörelsen att hamna i dålig dager.

  • Anonym8237377271

    Fy fan vad ni feminister förstör för oss vanliga kvinnor. Seriöst, får man inte skämta om sex? P.g.a. metoo?

    Jag har god lust att skärmdumpa alla feministers inlägg i t.ex. Pinkroom och offentliggöra hela skiten så att er ideologi dör, men jag har besparat er den behandlingen än så länge...

  • sextiotalist
    Anonym8237377271 skrev 2018-02-08 08:32:24 följande:

    Fy fan vad ni feminister förstör för oss vanliga kvinnor. Seriöst, får man inte skämta om sex? P.g.a. metoo?

    Jag har god lust att skärmdumpa alla feministers inlägg i t.ex. Pinkroom och offentliggöra hela skiten så att er ideologi dör, men jag har besparat er den behandlingen än så länge...


    Såklart man får skämta om sex, men på rätt ställen och i rätt situationer. Dessa män tog det för långt anser jag och jag fixar det mesta
  • Anonym (mengud)

    Skriv ihop för tusan! Sexskämt är ett ord! Som kvinna har jag precis samma humor i övrigt så hade nog snabbt hakat på snuskvitsarna. 


    Man måste kunna skilja på våldtäkter och snuskiga skämt. Sluta vara så lättkränkt,

Svar på tråden Sex skämt på jobbet.