• Vrickanz

    Vad gör alla på mobilen?

    Efter att mitt distansförhållande tagit slut inser jag hur otroligt tyst min mobil blivit. Vi skrev från morgon till kväll nästan varje dag, men nu har jag ingen jag skriver intensivt med. Mina vänner blir någon gång i veckan, men annars är mobilen i princip knäpptyst.

    Så frågan är, vad gör alla ni andra på mobilen jämt? Vart man än går ser man ju folk som glor ner i telefonen. Skriver ni intensivt med någon eller spelar ni kanske spel? Är väldigt nyfiken!

  • Svar på tråden Vad gör alla på mobilen?
  • Anonym (facebook troligen)

    Jag avskyr mobiler och att ständigt bli nådd. Men min gissning är att de kollar på facebook eller spelar spel såsom candy crush o.s.v. 

  • Anonym (C)

    Jag kollar facebook, insta, snap, WhatsApp, familjeliv, Flashback, Aftonbladet, SvD, tinder, blocket, Platsbanken, hemnet, kollar upp nåt jag precis kommit på.

  • Fjäril kär

    Läser nyheter, kollar sociala medier (Twitter, Facebook, Instagram osv) , läser/skriver sms, kollar mail, kollar egna/andras annonser på Blocket och Tradera, skickar något på Messenger, spelar spel, lyssnar på Spotify, kollar foton etc etc

  • Anonym (spel?)

    Pendlare! Läsar mest nyheter. Kollar på recept och kollar på sajter där jag brukar shoppa. Sneglar lite på "tåggrannen" och ser att det är väldigt mycket media, vinet, messenger, insta, facen, och så tuben. Inte så mycket spel längre, faktiskt.

  • MallaL

    Läser nyheter, kollar väder, lite facebook och instagram, letar efter ny musik, ändrar om i spellistorna, kollar vad det är på tv på kvällen, googlar lite allmänt på saker jag undrar över, kollar recept, skriver inköpslista, kollar Hemnet, spelar Wordfeud

  • Anonym (Agustina)

    På mobilen..Facebook..familjeliv..gratis nedladdning av mp3s hos mp3.pm..har man även tillgång till gratis wi-fi hos ica t.ex. så blir det en del surfade..YouTube då t.ex..

  • nevermind

    Läser mail.
    Läser tidningen.
    Läser/skriver på familjeliv.
    Kollar schemat och skriver in i kalendern.
    Sms:ar med vissa i familjen dagligen.
    Kollar Facebook.
    Kollar hur mycket pengar jag har på kontona.
    Betalar räkningar.
    Kollar lönespec.
    Söker musik på Spotify.
    Tittar på roliga klipp.
    Rensar bland fotona.
    Gör ärenden, till exempel beställer hem medicin eller mailar CSN etc.
    Shoppar.

    ...och förmodligen tusen grejer till.

  • Anonym (H)

    Facebook

    Youtube

    Instagram

    Familjeliv

    Flashback

    Aftonbladet

    Google

    ..och så skriver jag konstant på messenger med min sambo om vi är ifrån varandra. :)

  • Catti41

    Ja vad gör man.

    Läser tidningen

    Läser böcker

    Läser nåt jobbmaterial

    Mailar och messar

    Facebook och insta och twitter och sånt

    Kollar vart man ska

    Betalar räkningar

    Planerar sommarsemestern

    Handlar mat

    Handlar annat

    Osv osv

Svar på tråden Vad gör alla på mobilen?