• Luckytiger

    Plussa knappt två veckor efter "mens"? Har jag fått missfall?

    Hej! Jag har en son på 3,5 månad och helammar, men nu är jag gravid igen! Är rädd att jag fått missfall eftersom att jag blött, men mina graviditetstest har blivit starkare och starkare. Skriver upp datum för de tester jag testat och när jag haft blödningar. Funderar på hur länge jag kan ha varit gravid om jag nu är det?! 

    22-26 Januari - "första mens efter förlossning" (utan klumpar relativt sparsam)
    31 Januari - liten blödning + Pos ägglossningstest 
    1 februari - Pos ägglossningstest 
    2 februari - Pos ägglossningstest 
    6 februari - Pos äglossningstest + Pos graviditetstest 
    7-9 februari - Pos graviditetstest + bruna flytningar (varierande mängd) 

    Jämför man första graviditetstestet jag tagit med det jag tog imorses så har det blivit starkare. Det är olika märken på testen men samma känslighet! :) 

    OT. Det va inte alls planerat men nu när jag plussat så vill jag verkligen att det ska gå vägen!

  • Svar på tråden Plussa knappt två veckor efter "mens"? Har jag fått missfall?
  • Iowhannah

    Jag reagerar på att din mens var relativt sparsam. Det kan säkert variera men mina tre första menser efter förlossning var EXTREMA! Det var så mycket blod överallt och de höll på i nio dagar! Som att kroppen tog igen nio månader på tre månader.

    Jag säger som föregående, ta ett digitalt test också. Och ring mödravården.

  • Luckytiger

    Tog ett clearblue på eftermiddagen som visade 1-2 veckor! Läste sen att veckoindikatorn inte är tillförlitlig om det inte är första morgonunrinet, stämmer det?

    Upplever att testen blivit lite svagare nu så är rätt att jag haft missfall ändå ????

  • Luckytiger

    Det är ju inga starka plus så jag är nog inte så långt gången om jag skulle vara gravid ändå, men det känns som att det vore omöjligt att jag blivit gravid efter mensen?

  • Iowhannah
    Luckytiger skrev 2018-02-10 10:04:52 följande:

    Det är ju inga starka plus så jag är nog inte så långt gången om jag skulle vara gravid ändå, men det känns som att det vore omöjligt att jag blivit gravid efter mensen?


    Min tanke också. Jag tror att det helt enkelt inte var mens (eftersom den var så sparsam).

    Ang ev missfall så är det svårt att veta. Sluta testa, och ring mvc på måndag så kanske du kan få göra hcg-test för att kolla stegring. Om inte annat behöver man boka vul för att datera graviditeten.

    Hur gick det med de bruna flytningarna? Har de ökat eller minskat?
  • Luckytiger
    Iowhannah skrev 2018-02-10 10:13:21 följande:

    Min tanke också. Jag tror att det helt enkelt inte var mens (eftersom den var så sparsam).

    Ang ev missfall så är det svårt att veta. Sluta testa, och ring mvc på måndag så kanske du kan få göra hcg-test för att kolla stegring. Om inte annat behöver man boka vul för att datera graviditeten.

    Hur gick det med de bruna flytingarna? Har de ökat eller minskat?[/

    [quote=78453629][quote-nick]Iowhannah skrev 2018-02-10 10:13:21 följande:[/quote-nick]Min tanke också. Jag tror att det helt enkelt inte var mens (eftersom den var så sparsam).

    Ang ev missfall så är det svårt att veta. Sluta testa, och ring mvc på måndag så kanske du kan få göra hcg-test för att kolla stegring. Om inte annat behöver man boka vul för att datera graviditeten.

    Hur gick det med de bruna flytningarna? Har de ökat eller minskat?


    De kommer och går, men har nog ändå minskat i mängd lite! För någon dag sedan blev hela trosskyddet fullt vid ett tillfälle, efter det har det mest kommit lite på pappret när jag torkar mig och möjligtvis pyttelite på trosskyddet.

    Ringde MVC igår och har en tid imorgon!
  • Iowhannah
    Luckytiger skrev 2018-02-10 15:24:20 följande:

    De kommer och går, men har nog ändå minskat i mängd lite! För någon dag sedan blev hela trosskyddet fullt vid ett tillfälle, efter det har det mest kommit lite på pappret när jag torkar mig och möjligtvis pyttelite på trosskyddet.

    Ringde MVC igår och har en tid imorgon!


    I morgon? Inte på måndag då?

    Vi får hoppas att allt står rätt till :)
  • Luckytiger

    I mitt fall va det tyvärr ett missfall, eller eventuellt ett utomkvedshavandeskap! Jag började blöda betydligt mer och fick väldigt ont på höger sida! Mitt hcg sjunker men väldigt långsamt, och om det inte sjukt mer tills nästa vecka så trodde min läkare att jag behöver opereras, annars håller vi tummarna för att kroppen klarar av detta själv!

Svar på tråden Plussa knappt två veckor efter "mens"? Har jag fått missfall?