• Daria111

    Vikt under graviditet

    Hur mycket går ni upp under graviditet ni som redan har barn ?

    När börjar man gå upp ??

    Jag har gått upp 32-40kg med alla mina 4 barn

  • Svar på tråden Vikt under graviditet
  • MMX86

    Jag har gått upp 13 kilo änsålänge, är i vecka 38 med första barnet. Första tre månaderna gick jag ner pga illamående. Vecka 22 hade jag gått upp 3 kilo från startvikt.

  • Daria111
    MMX86 skrev 2018-02-10 20:47:25 följande:

    Jag har gått upp 13 kilo änsålänge, är i vecka 38 med första barnet. Första tre månaderna gick jag ner pga illamående. Vecka 22 hade jag gått upp 3 kilo från startvikt.


    Det låter normalt !! Hur ofta äter du per dag? Jag hoppas innerligt att denna gång går bara upp max 20 helst mindre !!
  • Iowhannah

    Jag gick upp 25-27 kilo med första barnet. Vägde runt 67 innan och slutade väga mig när vågen visade över 92 (två veckor innan förlossning).

    I morgon går jag in i vecka 20 med andra barnet och hittills har jag bara gått upp typ 8 kilo, men så hade jag en högre startvikt än jag hade första gången. Jag hoppas på att inte behöva gå upp så mycket igen, det blev tungt för kroppen.

    Jag gick upp mest i början och i slutet, trots att det var i andra trimestern som jag åt som mest. Jag försökte (och försöker) att hålla mig till vanlig mat och mycket frukt och grönt men samtidigt är det i princip omöjligt att låta bli sötsaker. Lite skadar ju ändå inte :)

  • Lifl

    Började på 80-81 kilo på inskrivningen och väger nu 84. Går in i v 35 imorgon. Bm är inte jättenöjda med vikten, och mitt järnvärde är kasst. Så man bör nog gå upp mer än vad jag gör.

  • Jemp

    Det är ju jätteindividuellt. Första barnet gick jag upp 12 kg varav hälften vätska (utifrån att det kom sista månaden/snabbt försvann/grav slutade i havandeskapsförgiftning).

    Andra graviditeten ligger jag på +2-3kg nu i v 33. Inledde dock med att gå ner 5 kg.

  • Daria111
    Iowhannah skrev 2018-02-10 21:01:13 följande:

    Vilken vecka är du i, Daria111


    Jag är i veckan 7+3 ! Innan jag plussade vägde jag 61 kg ! Jag plussade 25 januari och itisdags var jag 62,3kg
  • Daria111
    Jemp skrev 2018-02-10 21:09:08 följande:

    Tror jag börjat gå upp i vikt kring v 20-25.


    Wow !! Jag redan börjat gå upp :(
  • MMX86
    Daria111 skrev 2018-02-10 20:50:56 följande:

    Det låter normalt !! Hur ofta äter du per dag? Jag hoppas innerligt att denna gång går bara upp max 20 helst mindre !!


    Finns nog ingenting som är normalt :) sålänge man mår bra och bebisen växer som den ska. Jag är ganska dålig på att äta så jag äter bara 3 gånger om dagen. Har gått hemma sen vecka 31 (graviditetspenning) och då kan det bara bli 2 gånger om dagen om jag sovit länge.

    Dock så har jag ett väldigt aktivt jobb så fram tills dess har jag ju rört mig mycket. Sen har jag hund så är ute och går en del om dagarna.

    Har du gått ner allting efter dina graviditeter igen?
Svar på tråden Vikt under graviditet