• Anzil

    Jag känner nästan inga känslor längre - Ändå har jag detsamma fantasier om henne

    Jag har varit tokförälskad i en vis person. Jag blev även alldeles till mig vid hennes närhet och känslor som jag faktiskt inte kan minnas om jag överhuvudtaget känt så för någon överhuvudtaget.

    Mina fantasier bestod väldigt mycket om att mysa, prata/lyssna på henne i timmar m.m. Att jag skulle vara där för henne.

    Men nu har jag inte träffat personen mer, och vi har endast skrivit till varandra en smula.

    På hennes sociala media, så kunde jag kolla på bilderna, många av bilderna var väldigt gamla, och det kändes så trevligt att bara kolla på de.

    Men jag har noterat att känslorna har domnat. Jag känner inte likadant, men fortfarande känner jag ändå att jag vill och måste träffa henne. Fortfarande tänker jag på att det skulle vara väldigt trevligt att bo tillsammans med henne, eller åtminstone mysa och umgås med henne.

    Jag vill understryka att det inte finns så jättestarka känslor av samlag, så när jag skriver mysa. Menar jag faktiskt enbart mysa och prata/lyssna.

    Kan det vara så att jag känner känslor i någon form av mitt undermedvetna eller något. Och för att jag skall på sätt och vis ''klara'' mig, så känner jag inte känslorna, men i mitt undermedvetna är jag fortfarande förälskad.

    Liksom, på grund av att jag har inte träffat henne på länge, så ''vilar'' känslorna tills jag väl träffar henne igen. Eller vad tror ni?

    När jag var faktiskt förälskad i henne, kunde jag inte alls tänka mig på någon annan kvinna. Det var bara hon det gällde.

    Och jag känner fortfarande samma sak, att jag vill faktiskt inte ha någon annan kvinna än bara henne. Trots att jag inte känner av känslorna. Därav min fråga, varför är det så. Kan det som sagt fortfarande vara så att jag är förälskad i henne i mitt undermedvetna?

Svar på tråden Jag känner nästan inga känslor längre - Ändå har jag detsamma fantasier om henne