• Amina03

    3-åring blöder näsblod hos morföräldrar!

    Hej

    Min 3-åring har blött näsblod ungefär 4-5 gånger på 1 år, nästan alla gånger så har vi sovit hos mina föräldrar. Vi sover i samma säng när han väcker mig med blodig näsa och kudde. Han slutar blöda fort.

    Är jätte jätte orolig över att det ska vara något allvarligt,men samtidigt så händer det ju bara när vi är här. Vad kan det bero på??

    Vi har ofta väldigt varmt i sovrummet och han blir lätt varm, min mamma rengör honom i näsan varje gång dom ses för hon tycker han har torkade snorkråkor som gör det svårt för honom att andas.

    Känner mig orolig, googlar man så får man ont i hjärtat av allt som står...vad kan det bero på???

  • Svar på tråden 3-åring blöder näsblod hos morföräldrar!
  • Anonym (S)

    Din mamma skadar hans blodkärl i näsan när hon rengör. Förmodligen.

  • Amina03
    Anonym (S) skrev 2018-02-11 01:13:31 följande:

    Din mamma skadar hans blodkärl i näsan när hon rengör. Förmodligen.


    Hon säger att hon är jätte försiktig och inte går in djupt....det var flera timmar sen hon gjorde det, han började ju blöda nu när han låg och sov?
  • Anonym (g)

    Det kan vara både att det är torr luft och för varmt hemma hos din mamma. Sedan tycker jag inte att hon ska in och riva i din sons näsa. Även om hon är försiktig. Det är så sköra hinnor därinne så det är lätt att de går sönder.

    Jag har själv haft mycket problem och kunnat få näseblod bara av att det vart 25 grader osv.

  • Snuttis2

    Köp en nässpray för små barn typ med saltvatten i o spraya istället näsan, så rengör du utan att repa. Vill du sedan minska irritation på slemhinna så ta en bomullstuss o drönk i vanlig matolja o sätt i näsborren en stund. Funkar jättebra vid torr luft o könsliga slemhinnor.

    Har alltidhaft lätt att blöda vid värme eller kyla osv!

Svar på tråden 3-åring blöder näsblod hos morföräldrar!