• Hanna Montana

    MVC Limhamn Malmö

    Nygravid med första barnet och bor i Bunkeflostrand.

    Ska skrivs in mig på MVC så snart som möjligt men vilket är Malmö / Limhamns bästa??

    Hit me med all info ni sitter inne på!

  • Svar på tråden MVC Limhamn Malmö
  • November83

    Hej!

    Nygravid i Västra Hamnen i Malmö :)

    Jag har varit gravid 2 gånger innan men tyvärr slutade d i MF båda gångerna men hunnit känna lite på olika MVC i Malmö.

    Capio i Västra Hamnen fick jag ingen bra känsla tyvärr. Antingen en väldigt mjuk eller extremt hård bm där.

    Capio Centrum hade trevliga bm men svårt att få tag på dem utanför telefontider men ringer alltid upp om du lämnar meddelande men ingen av dessa har ultraljud på plats.

    MVC City har fått bra betyg å jag velade mellan dem och Emmagynekologi på Erikslustvägen. Valde Emma kliniken då vi varit där ett par gånger under vår utredning plus de har också fått bra betyg och på både City och Emma finns ultraljud å allt under samma tak så de två rekommenderar jag men sen vet jag inte om du har nåt närmre? Jag har bil å lätt att parkera på Emma så avståndet gör mig inget :)

    Hur långt gången är du? Sj går jag in i v7 i morgon

  • Krusbärskompott

    Jag har varit jättenöjd med barnmorskegruppen Öresund. Har gått i slottsstaden och gjort mina UL på deras mottagning i city.

    Mycket handlar förstås om personkemi men upplever att de kan erbjuda "mera" än vanliga MVC, extra föreläsningar och sånt. Dessutom har jag verkligen kunnat välja tider för både besök och UL som passar med både mitt och sambons jobb.

    Grattis till graviditeten!

  • pandoraDiem

    Också nöjd med barnmorskegruppen Öresund i slottshagen. Gick på barnmorskemottagningen city förra graviditeten och det var också bra. Dock så tycker jag barnmorskegruppen är bättre då jag har fått kontaktuppgifter direkt till min barnmorska och slipper ringa en växel om jag vill något. Dessutom har de egen ultraljudsutrustning vilket har förenklat för mig som haft lite blödningar tidigt. Lycka till!

  • Hanna Montana
    November83 skrev 2018-02-11 14:32:34 följande:

    Hej!

    Nygravid i Västra Hamnen i Malmö :)

    Jag har varit gravid 2 gånger innan men tyvärr slutade d i MF båda gångerna men hunnit känna lite på olika MVC i Malmö.

    Capio i Västra Hamnen fick jag ingen bra känsla tyvärr. Antingen en väldigt mjuk eller extremt hård bm där.

    Capio Centrum hade trevliga bm men svårt att få tag på dem utanför telefontider men ringer alltid upp om du lämnar meddelande men ingen av dessa har ultraljud på plats.

    MVC City har fått bra betyg å jag velade mellan dem och Emmagynekologi på Erikslustvägen. Valde Emma kliniken då vi varit där ett par gånger under vår utredning plus de har också fått bra betyg och på både City och Emma finns ultraljud å allt under samma tak så de två rekommenderar jag men sen vet jag inte om du har nåt närmre? Jag har bil å lätt att parkera på Emma så avståndet gör mig inget :)

    Hur långt gången är du? Sj går jag in i v7 i morgon


    Ja, vi har kollat på Emmakliken också, roligt du har bra erfarenheter. Närmsta vi har är Capio Limhamn men inte hört så bra om dem generellt.

    Funderar också på cura kliniken som vi hört bra om.

    Så svårt man vill ju ändå gå någonstans där man har chans via föräldragrupper träffa andra blivande föräldrar i sitt upptagningsområde.

    Är i v 6 (5+5) idag, ska på VUL i v 9 (8+1) men då går

    Vi på kvinnokliniken i Limhamn där vi gjort vår fertilitets utredning.
  • November83
    Hanna Montana skrev 2018-02-11 20:50:33 följande:

    Ja, vi har kollat på Emmakliken också, roligt du har bra erfarenheter. Närmsta vi har är Capio Limhamn men inte hört så bra om dem generellt.

    Funderar också på cura kliniken som vi hört bra om.

    Så svårt man vill ju ändå gå någonstans där man har chans via föräldragrupper träffa andra blivande föräldrar i sitt upptagningsområde.

    Är i v 6 (5+5) idag, ska på VUL i v 9 (8+1) men då går

    Vi på kvinnokliniken i Limhamn där vi gjort vår fertilitets utredning.


    Ingen aning om kurserna tyvärr.... Aldrig kommit så långt...

    Jo har vul nästan samma tid, v9(8+0) den 26/2 hos läkaren som gör utredningen på Emmakliniken :)
Svar på tråden MVC Limhamn Malmö