• johansson2

    Läskigt, någon som har svar?

    Detta kanske låter jätteskumt.. men jag vill höra om någon annan upplevt detta..

    Detta är någonting som händer VARJE kväll.. När jag är avslappnad och ligger och blundar och är väääldigt nära på att somna, så hör jag typ ett elektriskt ljud i huvudet.. (svårt att förklara). det är som att jag typ får en stöt i huvudet och det låter typ "bzzzzz".. sen är det över på någon sekund.

    Kan även vid få tillfällen få så vid vaket tillstånd också.

    Låter som att jag är helt dum i huvudet, men snälla säg att det är någon som förstår vad jag menar och har varit med om liknande? Och som isåfall vet vad det kan bero på?

    Är typ rädd att det är farligt ????

  • Svar på tråden Läskigt, någon som har svar?
  • Anonym (Mabybaby)

    Alla är vi konstiga.

    Samma för mig, stunden när jsg precis ska somna så kan jsg höra ljud, musik eller folk som pratar ett annat språk. Jag kan vakna i nån sekund och upprepa det språk jsg hört men varit så trött att jsg sedan somnat. Minns aldrig något utav språket jsg hört när jag veknat.

    Har många år funderat över detta, någon säger att man är mottaglig till parallella världar mär ban sover( om msn nu tror på sånt).

    Jag har försökt träna upp detta för jagvtycker det är ganska kul nen det har inte gått för jsg är oftast så trött på kvällarna.

  • Jenna Eriksdotter
    Anonym (Mabybaby) skrev 2018-02-12 06:20:38 följande:

    Alla är vi konstiga.

    Samma för mig, stunden när jsg precis ska somna så kan jsg höra ljud, musik eller folk som pratar ett annat språk. Jag kan vakna i nån sekund och upprepa det språk jsg hört men varit så trött att jsg sedan somnat. Minns aldrig något utav språket jsg hört när jag veknat.

    Har många år funderat över detta, någon säger att man är mottaglig till parallella världar mär ban sover( om msn nu tror på sånt).

    Jag har försökt träna upp detta för jagvtycker det är ganska kul nen det har inte gått för jsg är oftast så trött på kvällarna.


    Jag tror det är signaler från utomjordingar. Det finns inga som helst belägg för donna teori. Det är ologiskt och irrationellt men jag väljer att tro på det ändå, helt utan anledning, jag har blind tro på detta och vill lära mig tolka dessa signaler.
  • Anonym (Jag med)

    Jag hör ofta musik. Ingen annan hör de men de är låtar jag aldrig hört förut. Inga bra alls så de är jobbigt. Håller väl på 10 min sen är de tyst och jag kan somna.

  • Anonym (Mabybaby)
    Anonym (Jag med) skrev 2018-02-12 13:09:07 följande:

    Jag hör ofta musik. Ingen annan hör de men de är låtar jag aldrig hört förut. Inga bra alls så de är jobbigt. Håller väl på 10 min sen är de tyst och jag kan somna.


    Intressant, ja det är samma för mig. Ingen musik jag känner igen men dagen efter kan jag ändå komma ihåg melodin eller nån fras. Oftast på ett annat språk.

    Jag har hört mig för lite och en sierska sa att det är minnen från ens förra liv. Men det känns inte som något sådant.

    Jag vet inte vad det känns som, låter helt galet men det där med parallel världar känns mer korrekt. Eller att man är sammankopplad till bussa människor på något sätt.

    I olika perioder har hag funderat mycket över detta utan att komna fram till något.

    10 min wow coolt, mina kan vara någon sekund.

    Någon gång har jag drömt och hört allt så tydligt och då har jag ingen tidsuppfattning.
  • Anonym (Loveit)
    Jenna Eriksdotter skrev 2018-02-12 09:11:16 följande:

    Jag tror det är signaler från utomjordingar. Det finns inga som helst belägg för donna teori. Det är ologiskt och irrationellt men jag väljer att tro på det ändå, helt utan anledning, jag har blind tro på detta och vill lära mig tolka dessa signaler.


    Hahah, pluspoäng. :D
  • Anonym (T)

    Så istället för att ta det som en vanlig hypnagog hallucination så fantiserar ni ihop ideer om aliens osv? Kanske borde utredas för schitzofreni!

  • Anonym (Mabybaby)

    Googlade hypnagog hallucination, men det känns inte dom att det kan vara det.

    De här ?drömmarna? är inte läskiga, jag älskar att få dem och får mig till att fundera på vad de verkligen är. De känns spännande och kan vara exotiska.

    Har upplevt sömnparslys och det var fruktansvärt obehagligt.

    Jag går inte på några mediciner nye slutat ned något heller.

    Jag är en person som tror på det ockulta, jag respekterar att vi alla är olika individer.

    Man behöver inte göra narr av andras tankar och tro.

  • Figgestar

    Det händer mig några gånger om året oxå. Det är som att något ger mig en elstöt i huvudet, som sprids ut i kroppen, precis i insomningsögonblicket.

  • Anonym (T)

    En hypnagog hallucination behöver inte vara läskig alls. Jag är helt säker på att det är det ni upplever och inte något hokuspokus.

  • SofieJ
    AndreaBD skrev 2018-02-12 13:52:56 följande:

    Jag har hört att några har fått såna symptom efter att ha slutat med antidepressiva.


    Exakt min tanke! Fick precis den där bzzzzz-känslan i huvudet när jag slutade med mina antidepp.
  • Jenna Eriksdotter
    Anonym (Mabybaby) skrev 2018-02-12 14:07:22 följande:

    Googlade hypnagog hallucination, men det känns inte dom att det kan vara det.

    De här ?drömmarna? är inte läskiga, jag älskar att få dem och får mig till att fundera på vad de verkligen är. De känns spännande och kan vara exotiska.

    Har upplevt sömnparslys och det var fruktansvärt obehagligt.

    Jag går inte på några mediciner nye slutat ned något heller.

    Jag är en person som tror på det ockulta, jag respekterar att vi alla är olika individer.

    Man behöver inte göra narr av andras tankar och tro.


    Jo, man behöver göra narr av andras tankar och tro, det är så man ändrar dom och kommer fram till något bättre. Om jag tror på något som inte har någon världsförankring så hoppas jag inte att folk säger "Va gulligt" utan gör narr av den trosuppfattningen,  kan jag inte argumentera för och försvara den, så är den ju inte sann, eller saknar relevans. Om man är en logisk människa så vill man ju tro på det som är sant och inte sånt som vore coolt eller nice. Det är sorgligt hur stora glapp vissa har i sitt rationella tänkande. Lite som en gynekolog som inte tror på sex, utan på storken. Helt utan bevis, utan bara väljer att tro på det och säger att "Man får inte göra narr av andras tankar och tro"  Det är fult legitimt att kritisera dåliga tankar och tro,
Svar på tråden Läskigt, någon som har svar?