• KarinIngrid

    Karin eller Ingrid ?

    Vilket namn ska vi välja?

    Jag älskar verkligen namnet Ingrid.

    Min sambo känner samma fast för Karin.

    Vi vill ha nåt av dem men har svårt att bestämma.

    Vilket tycker ni och varför?

    Är Ingrid för gammalt?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Karin eller Ingrid ?
  • Anonym (J)

    Ingrid är ganska fint!

    Karin är SÅ fult. Har alltid varit kommer alltid att vara. Det är lixom inget gulligt gammalt mormor-namn. Det är bara fult

  • IsDimma

    Ingrid är ett av mina favoritnamn


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Anonym (Lärare)

    Min lärare hette Ingrid, för mig är det ett namn på en tant. Karin med.

  • BuoBä

    Ingrid heter "alla" nu så vill ni ha ett ovanligt namn, välj Karin. Jättefint!

    Fast jag gillar Ingrid också, dottern heter det i andranamn.

  • Anonym (milou)

    Gillar inte namnet Karin. Kan visserligen bero på att vi har en Karin som granne och hon är inte den trevligaste person jag mött.

    Ingrid har jag alltid gillat, tycker det är mycket vackert.

  • Anonym (Emma79)

    Jag gillar båda namnen! Om vi får en 3a så vill jag gärna ha en Karin. Trots att jag har en kollega nu (60+) och hade en på mitt förra jobb (ca 20 år) som hette Karin. Det är ett fint namn som passar alla åldrar!

  • fluu

    Med take på att Ingrid är populärare än Karin så borde väl Ingrid inte ses som "för gammalt".

    Jag tycker att båda namnen är bra, gångbara och vackra. Men jag föredrar sirliga och underbara Ingrid. Karin låter lite för strängt utan att också ha något annat.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Tjej i tjugoårsåldern)

    Jag tycker bäst om Ingrid, det är ett fint namn.

  • Anonym (Kajgrid)

    Har ett liknande dilemma, fast här står det jämnt mellan Kajsa och Ingrid ;) Tycker att Karin är ett sött namn men Ingrid är finare så jag hade nog valt Ingrid :)

  • Meej

    Jag gillar verkligen båda! Har haft dem på namnlistan länge. Känner också barn som heter både Karin och Ingrid. Bra smak! :)

Svar på tråden Karin eller Ingrid ?