• Anonym (R)

    Medicinsk eller kirurgisk abort

    Har bokat in en tid för abort, har tidigare gjort en kirurgisk abort. Men denna gång verkade det som att enda alternativet var medicinsk abort?

    Kan man inte välja själv ? Gör hellre kirurgisk än medicinskt

  • Svar på tråden Medicinsk eller kirurgisk abort
  • Anonym (anonym)

    Jag gjorde en medicinsk abort för en månad sen, de frågade om jag hellre ville göra en kirurgisk men valde inte det pga att medicinsk är bättre för kroppen.


    Läste massa skräck historier och kom dit livrädd.

    Det gjorde ont, så ont att jag kräktes men detta handlade om ca 2 minuters tid av smärta, efter de fick jag morfin och kände knappt nåt efter det.
    Blödde väldigt lite också, mycket mindre än mens.


    Var på återbesök förra veckan och allt hade gått som det skulle.


    Så medicinsk abort behöver inte vara så hemsk som man läser om :)


    Lycka tillGlad

  • Anonym (K)

    Har valt kirurgisk efter en medicinsk, eftersom den medicinska var så fruktansvärd. Var liksom inte ett alternativ för mig efter det.

  • Anonym (Jim)

    Kirurgisk! Jag har i och för sig inte gjort medicinsk så kan inte jämföra, men den kirurgiska var under omständigheterna helt okej.
    Har hört så många mardrömshistorier om medicinsk.

  • Anonym (Jim)
    Anonym (Jim) skrev 2018-02-13 16:10:27 följande:

    Kirurgisk! Jag har i och för sig inte gjort medicinsk så kan inte jämföra, men den kirurgiska var under omständigheterna helt okej.
    Har hört så många mardrömshistorier om medicinsk.


    Sorry, läste inte ordentligt.

    När jag var hos läkaren var det hon som föreslog kirurgisk eftersom jag pratade om mina farhågor.
  • Anonym (R)

    Jag har också läst mycket om medicinsk och blivit avskräckt av det och gör hellre kirurgisk. Men enligt BM idag var det som att jag bara kunde välja det medicinska. Får fråga nästa gång om jag kan göra kirurgiskt istället.

  • Anonym (Jim)
    Anonym (R) skrev 2018-02-13 17:04:37 följande:

    Jag har också läst mycket om medicinsk och blivit avskräckt av det och gör hellre kirurgisk. Men enligt BM idag var det som att jag bara kunde välja det medicinska. Får fråga nästa gång om jag kan göra kirurgiskt istället.


    Stå på dig! Eller, gå till en annan läkare.

    Om jag blev gravid igen så skulle jag kriga för en kirurgisk. Fattar inte varför det ska vara så svårt.
Svar på tråden Medicinsk eller kirurgisk abort