• Anonym (Snällis)

    Svår situation på jobbet

    Jag har tyvärr hamnar lite snett på jobbet. Jag har tidigare aldrig varit osams med någon eller att någon har sagt något dåligt om mig.

    Men nu har jag tyvärr pratat lite skit fast dock om gemensamma saker med andra kollegor som har klagat också.

    Det har varit mot 2 kollegor som har lite större ansvar än vi pga olika uppgifter men är anställda precis på samma sätt som oss. Dom har pratat skit om mig till en god kollega till mig. Dom 2 personerna är tyvärr tajta med chefen.

    Chefen verkar inte vara nöjd med mig just nu. På alla mina samtal så har jag aldrig fått något skit av någon. Nu är jag orolig vid nästa lönesamtal.

    Dom 2 kollegorna har börjat leta lite fel på mig helt plötsligt också vilket är jobbigt.

    Så hur ska jag göra?

    Strunta i dom 2? (dom har tidigare pratat illa om hela personalen med mig tidigare när jag var tajta med dom)

    Hålla mig till dom 18 andra o bara ingonera dessa 2?

    Prata med chefen o berätta hur jag känner med dom 2?

    Eller har ni andra förslag? Jag har aldrig hamnar i konflikt förut under mina 12 år inom samma bransch.

  • Svar på tråden Svår situation på jobbet
  • Anonym (Prata)

    Lyft problemet med chefen innan situationen blir infekterad och problemet större.Du behöver ju inte kritisera dina kollegor utan bara säga att det känns som chefen inte är lika nöjd med dig som förr och att du upplever en dålig stämning på jobbet .

Svar på tråden Svår situation på jobbet