• Anonym (Frågvis)

    Tatuering. Kommer jag ångra mig?

    Har bestämt mig för att tatuera mig men hittar sååååå mycket om att många ångrar sig. Så nu vill jag veta, ni som är tatuerade. Har tänkt mig en tatuering på skinkan så det kommer inte vara så att den syns direkt.

    Ångrande ni er?

    Hur gamla var ni?

  • Svar på tråden Tatuering. Kommer jag ångra mig?
  • Anonym (Kvinna37)
    Anonym (Frågvis) skrev 2018-02-14 21:37:31 följande:

    Har bestämt mig för att tatuera mig men hittar sååååå mycket om att många ångrar sig. Så nu vill jag veta, ni som är tatuerade. Har tänkt mig en tatuering på skinkan så det kommer inte vara så att den syns direkt.

    Ångrande ni er?

    Hur gamla var ni?


    Jag skulle verkligen tänka lite kring var på kroppen den ska sitta! Just skinkan är ju ett jättekänsligt ställe på så sätt att tatueringen lätt ändrar form. Som Lennie Norman sa, hans fru hade tatuerat en ödla på rumpan och han bävar för den dagen han drar ner trosorna och ser en krokodil x)
  • Anonym (Ja)

    Ja, du kommer ångra sig.

    Så fult med gamla och bleka tatueringar.

  • Typpy
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-02-14 21:41:12 följande:

    Jag skulle verkligen tänka lite kring var på kroppen den ska sitta! Just skinkan är ju ett jättekänsligt ställe på så sätt att tatueringen lätt ändrar form. Som Lennie Norman sa, hans fru hade tatuerat en ödla på rumpan och han bävar för den dagen han drar ner trosorna och ser en krokodil x)


    Instämmer. I synnerhet om du, TS, är kvinna. Ställen där man lätt lagrar fett är mindre lämpliga. Min killkompis har en vid naveln. Inte snyggt när gubbmagen börjar puta. Han var 18 när han gjorde den... Konsekvenstänket är det som mognar sist i hjärnan och det är utvecklat när man är några år efter 20. Kanske smart att vänta tills dess. Men du kanske redan är gammal och vis!
  • Semiramis

    Hej! Jag har ingen tatuering men vill göra en om ett år. Fast jag vill göra på armen och inte en stor tatuering. Jag tror att du måste göra den om du vill ha det så mycket - vi lever ju en gång

  • AndreaBD

    Jag gjorde en tatuering  i 45-års-åldern och jag kommer nog inte att ångra mig. Jag skulle dock inte rekommendera att göra på rumpan (eller på brösten). En eventuell partner kanske inte borde ha så mycket synpunkter på tatueringar, men just på såna typisk sexuella ställen, kan det vara avtändande för vissa.

    Jag skulle också tänka på att det är på ett ställe där kroppen inte förändras så mycket. Därför gjorde jag på överarmen. Överarm, axel och rygg är bra ställen om man tänker på det. Och jag skulle välja ett motiv som man inte bara gillar tillfälligt, snarare något som alltid passar till personen. Och satsa på kvalitet.

  • Anonym (Agustina)

    Kanske bäst att tatuera sig när det är varmare väder..tatueringsytan skall smörjas med babysalva i ett antal dagar..kan även torrläka men bättre på sommaren när huden är mer fuktig och inte så torr som på vintern..

  • Anonym (123)

    Det faktum att du tvekar är ett tecken på att du borde låta bli.

  • Anonym (DU KOMMER ÅNGRA DIG)
    Anonym (Frågvis) skrev 2018-02-14 21:37:31 följande:

    Har bestämt mig för att tatuera mig men hittar sååååå mycket om att många ångrar sig. Så nu vill jag veta, ni som är tatuerade. Har tänkt mig en tatuering på skinkan så det kommer inte vara så att den syns direkt.

    Ångrande ni er?

    Hur gamla var ni?


    Min man har nio tatueringar men bara fyra syns.

    Han ångrade sig och ville inte ha laserÄrr så han tatuerade över samma tatuering tre gånger och är fortfarande inte nöjd. Nu går dessa inte att tatuera över fler gånger eftersom de redan är nästan helt svarta.

    Jag tänker att om en bild är vaker ramar jag in den och sätter på väggen inte kroppen.

    Du skulle se hur en tatuering ser ut om man går upp och ner i vikt eller när huden börjar hänga eller på de som styrketränade och tatuerade in nåt på armen. Ingen vacker syn
Svar på tråden Tatuering. Kommer jag ångra mig?