• bergberg

    svensk skatt bra eller dålig

    här är en undersökning om hur skatten i sverige fungerar 


     
    http://www.enkät.se/survey.php&mpid=615c29d759e707645df51ae08fe31460
  • Svar på tråden svensk skatt bra eller dålig
  • Femhenist

    Du kanske skulle använda dig av tinyurl.com istället för att posta en länk med Svenska tecken i.

    Sedan vill jag rätta dig vad det gäller din fråga. Du tänker dig inte alls att samla in information om hur skatten fungerar, utan du ber folk om deras onyanserade åsikter på ett antal skatterelaterade områden. Ställ istället vettiga och konkreta frågor som du verkligen vill ha svar på. 

  • bergberg

    Kan hålla med om att beskrivningen är fellformulerad. Men enkäten i sig inehåller frågor som anknyter sig till den ofentliga sektorn, Vilket stora dellar av våran skatt går till.
    Om man då ska ta reda på vad folk tycker om skatten och dra en slutsats utefrån det så behöver man få reda på vad i den ofentliga sektorn som dem tycker fungerar och vad dem tycker inte fungerar.  

  • Femhenist
    bergberg skrev 2018-02-15 13:52:08 följande:
    Kan hålla med om att beskrivningen är fellformulerad. Men enkäten i sig inehåller frågor som anknyter sig till den ofentliga sektorn, Vilket stora dellar av våran skatt går till.
    Om man då ska ta reda på vad folk tycker om skatten och dra en slutsats utefrån det så behöver man få reda på vad i den ofentliga sektorn som dem tycker fungerar och vad dem tycker inte fungerar.  
    Dina frågor är så förenklade att det blir meningslöst, och handen på hjärtat - tror du själv att polisens bristande funktion enbart har med skatter att göra? Men visst, en del är naturligtvis anslagen, och möjligen skulle vi behöva höja skatten för att polisen skulle fungera bättre.
  • Anonym (.)

    Du har vänt på "större än" och "mindre än" tecknen i alternativet om inkomst.

  • Anonym (Men snälla...?)

    Antar att detta är en mellanstadieelev som försöker rädda sitt betyg eller nåt.

    Tänk att inte ens veta skillnaden mellan "mindre än"  och "större än", det kunde jag nog när jag var 10 år gammal...

  • Anonym (Men snälla...?)
    Anonym (.) skrev 2018-02-16 18:55:22 följande:

    Du har vänt på "större än" och "mindre än" tecknen i alternativet om inkomst.


    Även vad gäller kötiden i vården.
  • bergberg

    Jag skulle vilja tacka alla för den extraordinära hjälpen och tänkte meddela att vi fick 150 härliga svar med nöjda respondenter. Jag skulle specifikt vilja tacka dig Femhen­ist för din konstruktiva kritik och din härliga ton i denna tråd. Jag tycker dock att det är lite tråkigt att vissa svar i denna tråd har blivit raderade.


    Återigen tack för hjälpen.


    Mvh eran patetiska mellanstadieelev.


     
  • Femhenist
    bergberg skrev 2018-03-08 13:53:32 följande:

    Jag skulle vilja tacka alla för den extraordinära hjälpen och tänkte meddela att vi fick 150 härliga svar med nöjda respondenter. Jag skulle specifikt vilja tacka dig Femhen­ist för din konstruktiva kritik och din härliga ton i denna tråd. Jag tycker dock att det är lite tråkigt att vissa svar i denna tråd har blivit raderade.

    Återigen tack för hjälpen.

    Mvh eran patetiska mellanstadieelev.


     
    Ha ha ha! Kan de möjligen ha raderats pga en ännu härligare ton? Du är för skön
Svar på tråden svensk skatt bra eller dålig