• Jennyjenka

    Stickningar

    Hej,

    Jag och min sambo försöker få barn. Jag är 41 och han är 40. Jag har 4 barn innan så är inte helt bortkollrad ????

    Jag tog bort min hormonspiral i början av januari. Och haft lite "mensvärk" illamående osv alltså vanliga pms, ägglossning och gravidsymtom. Men ingen mens.. Igår fick jag en konstig känsla i magen jag inte haft sedan jag var gravid sist eller av varje graviditet jag haft. Och det är svårt att förklara, men som stickningar och huggaktigt i livmodern.. Precis i mitten och ganska långt ner. Nu är det ju ganska länge sen sist jag fick barn (snart 12 år sedan) men jag känner igen det från dom tidigare.. Så jag undrar vad ni tror om det? Råd? Tips? Vad kan det vara, kan det vara att ägget fäster i livmodern eller vad handlar det om? Vore tacksam för svar i alla former..

    Kram och hoppas att ni alla plussar eller ni som har gjort det.. Grattis ??

  • Svar på tråden Stickningar
  • joannaq

    Jag tog ut min hormonspiral 27/6 -17 och sen dess har jag trott att jag vart gravid 40tusen gånger känns det som... ont i bröst, försenad mens och illamående osv.. inte alls kul.. Obestämd

  • Jennyjenka
    joannaq skrev 2018-02-15 14:39:57 följande:

    Jag tog ut min hormonspiral 27/6 -17 och sen dess har jag trott att jag vart gravid 40tusen gånger känns det som... ont i bröst, försenad mens och illamående osv.. inte alls kul..


    Jättejobbigt ju, alla symtom men är inget.

    Försöker ni bli gravida? Haft någon mens sen du tog bort den? Vilken sort hade du, jag hade mirena.
  • joannaq
    Jennyjenka skrev 2018-02-19 21:45:22 följande:

    Jättejobbigt ju, alla symtom men är inget.

    Försöker ni bli gravida? Haft någon mens sen du tog bort den? Vilken sort hade du, jag hade mirena.


    Ja det gör vi, jag hade oxå mirena. Blödde lite efter uttag sen kom den igång månaden efter men sen varierade cykeln väldigt i ca 3månader. Och nu har det gått 7 månader sen uttag och inget plus. Men fick ett positivt äl test i fredags så vi får väl se om det blir något denna gång :)
  • Jennyjenka
    joannaq skrev 2018-02-20 08:05:20 följande:

    Ja det gör vi, jag hade oxå mirena. Blödde lite efter uttag sen kom den igång månaden efter men sen varierade cykeln väldigt i ca 3månader. Och nu har det gått 7 månader sen uttag och inget plus. Men fick ett positivt äl test i fredags så vi får väl se om det blir något denna gång :)


    Hur går det för dig?
  • joannaq
    Jennyjenka skrev 2018-02-26 11:49:38 följande:

    Hur går det för dig?


    Jag har bim 3/3 så vet egentligen inte än, tog en teststicka I morse men den va negativt. Men vet inte om det va ett testa tidigt dock. Har lite ömma bröst och lite tryck i livmodern från och till men har haft så förut utan att ha varit gravid tyvärr :(

    Men det finns ju ett litet hopp fortfarande :))

    Hur går det själv?
  • Jennyjenka
    joannaq skrev 2018-02-26 12:02:42 följande:

    Jag har bim 3/3 så vet egentligen inte än, tog en teststicka I morse men den va negativt. Men vet inte om det va ett testa tidigt dock. Har lite ömma bröst och lite tryck i livmodern från och till men har haft så förut utan att ha varit gravid tyvärr :(

    Men det finns ju ett litet hopp fortfarande :))

    Hur går det själv?


    P

    Vet inte riktigt, tog ett test i morse. Testa tidigt. Kan va ett spökstreck, i vissa vinklar såg det ut som det ville bli ett streck men eftersom det inte är tydligt så säger jag negativt. Tyvärr. Men haft sedan stickningarna i livmodern samma flytningar hela tiden. Krämiga bara. Inget annat alls. I början var dom olika hela tiden, men nu exakt lika. Annars mår jag lika hela tiden.. Men mer illamående på morgonen, fast hela dagen egentligen. Så humörsvängningar så det skriker om det. Funderar på att ringa gyn och be om en kontroll, men sist jag gjorde det kände jag mig dumförklarad. För att jag nyligen tagit bort mirena. Vet inte om man kan kräva bli undersökt åtminstone. Även om det bara är hormoner som försöker komma igång är det ju lättande att få veta det efter en undersökning än att gå så här och må skit hela tiden. Är man gravid blir det ju plötsligt normalt, om inte så vet man det med.

    Hoppas att du plussar nu, håller tummarna för dig
  • EpicNurse
    Jennyjenka skrev 2018-02-26 12:19:10 följande:

    P

    Vet inte riktigt, tog ett test i morse. Testa tidigt. Kan va ett spökstreck, i vissa vinklar såg det ut som det ville bli ett streck men eftersom det inte är tydligt så säger jag negativt. Tyvärr. Men haft sedan stickningarna i livmodern samma flytningar hela tiden. Krämiga bara. Inget annat alls. I början var dom olika hela tiden, men nu exakt lika. Annars mår jag lika hela tiden.. Men mer illamående på morgonen, fast hela dagen egentligen. Så humörsvängningar så det skriker om det. Funderar på att ringa gyn och be om en kontroll, men sist jag gjorde det kände jag mig dumförklarad. För att jag nyligen tagit bort mirena. Vet inte om man kan kräva bli undersökt åtminstone. Även om det bara är hormoner som försöker komma igång är det ju lättande att få veta det efter en undersökning än att gå så här och må skit hela tiden. Är man gravid blir det ju plötsligt normalt, om inte så vet man det med.

    Hoppas att du plussar nu, håller tummarna för dig


    Men om du eventuellt får positivt gravtest inom en vecka så är det ju onödigt att ringa gyn innan dess!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Jennyjenka
    EpicNurse skrev 2018-02-26 12:23:47 följande:

    Men om du eventuellt får positivt gravtest inom en vecka så är det ju onödigt att ringa gyn innan dess!


    Ja, lite så jag tänker med. Men är det normalt att ha samma slags flytningar på det här sättet i flera veckor? Hade det ju inte innan. Men i samband med dessa stickningar eller hur man ska förklara det så har dom varit likadana och i mer mängd med.
Svar på tråden Stickningar