• Lllaaarrraaa

    Vet inte om jag vill ha barn eller göra slut

    ... och det upptar hela min vakna tid.

    Jag har varit ihop med min kille i 5 år och är bonusmamma åt hans son som är 10.

    Vi har pratat om barn. I början när vi blev ihop längtande jag efter barn. Ville vara en cool ung stark mamma. Nu börjar jag närma mig 30 och är mer osäker. Kommer jag klara av det? Tänk om jag förlorar mina vänner (har typ 3 vänner och ingen har tanke på att skaffa barn ännu så isåfall skulle jag vara först..)

    Tvivlar också på vår relation. Samtidigt är det den enda vuxna relationen jag haft - så jag vet inte mkt annat. Inga större brister i relationen mer än mkt tjafs.

    Har länge varit förvirrad. Ena dagen vill jag släppa allt och flytta till en egen etta i stan. Andra dagen vill jag bilda familj. Det beror så mkt på dagsformen. Någon som har tips på hur jag kan sortera tankarna?

    Allt resulterar i megaångest där jag inte vill nånting.

  • Svar på tråden Vet inte om jag vill ha barn eller göra slut
  • Anonym (Anonym)

    Du ska ju absolut inte skaffa barn i den här situationen, de förtjänar bättre!!

  • Mortiscia

    Du kanske borde göra en plus/minus-lista över förhållandet så du ser vad du egentligen tar ställning till. Gör två listor: en för om du stannar, en för om du lämnar. Man ska inte vara ihop av gammal vana, det måste finnas nåt mer. Eftersom du är så tveksam och så ofta känner att du vill flytta så är det antagligen det du borde göra. Är man så osäker så är det ju ett felaktigt förhållande man håller på med.

  • DeathByPickles

    Velar man mellan att skaffa barn eller inte borde beslutet alltid bli - Inte.


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
Svar på tråden Vet inte om jag vill ha barn eller göra slut