• Anonym (Chock)

    Om jag har blivit gravid nu är det helt sjukt..

    Jag hade spiral i 4 månader efter en abort i augusti. Spiralen åkte ur i december och nu har jag börjat med p piller. Jag hatar p piller men vi vill inte skaffa barn förrän om ett år. Vi reste på en weekend och jag glömde p pillerna hemma för jag är van vid min spiral.. Nu har jag exakt samma känsla som i juli då jag fick reda på att jag var gravid. Molvärk hela tiden i magen. Konstiga flytningar och jag är otroligt svullen i ansiktet och känner mig låg. Min man frågade varför jag är så svullen i morse.. Sist blev jag gravid trots dagen efter piller. Kommer inte göra abort igen ifall jag är gravid nu. Tänk om jag blivit gravid den helgen. Det är ju helt sjukt isåfall.. Behövde bara skriva av mig.

    Trevlig helg!

  • Svar på tråden Om jag har blivit gravid nu är det helt sjukt..
  • Griseknoen35

    Helt sjukt är det väl inte.. Det är helt naturligt och inge konstigt alls att bli gravid om man slarvar med skyddet. Och så du vet i framtiden är inte dagen efter piller ett skydd, pillret skjuter bara upp ägglossning och fungerar då alltså bara innan du får ägglossning och inte när den startat så inge konstigt att bli gravid trotts ett sådant piller heller.

  • Anonym (Fjgjg)

    Om ni har haft sex utan kondom inom en vecka efter att du inte tog dina piller är det väl inte konstigt utan helt naturligt att du blivit gravid? Jag har också glömt piller, men kondomer finns på de flesta ställen i världen.

  • Anonym (K)

    Om ni inte hade sex när du glömde pillerna är det lite konstigt, men hade ni oskyddat sex så är det ju en graviditet det leder till, så inget konstigt eller sjukt i så fall. Jag blev också gravid direkt på första försöket utan någon mens emellan så fort jag slutat med mina p-piller.

  • Anonym (Men suck)
    Anonym (Fjgjg) skrev 2018-02-16 08:39:01 följande:

    Om ni har haft sex utan kondom inom en vecka efter att du inte tog dina piller är det väl inte konstigt utan helt naturligt att du blivit gravid? Jag har också glömt piller, men kondomer finns på de flesta ställen i världen.


    Precis!

    Oansvarigt att ha sex utan skydd om man inte vill bli gravid. Antingen avstår man från sex, eller så traskar man ner till kiosken på hörnet och köper kondomer. Det är inte rocket science direkt.
  • Anonym (Chock)
    Anonym (Men suck) skrev 2018-02-16 08:43:18 följande:

    Precis!

    Oansvarigt att ha sex utan skydd om man inte vill bli gravid. Antingen avstår man från sex, eller så traskar man ner till kiosken på hörnet och köper kondomer. Det är inte rocket science direkt.


    Men suck på dig med.. Vi hade kondom den helgen men jag hade ägglossning den helgen om man nu har det på p piller. Vi hade ju haft sex under hela veckan innan dess.
  • Anonym (Chock)
    Anonym (K) skrev 2018-02-16 08:41:06 följande:

    Om ni inte hade sex när du glömde pillerna är det lite konstigt, men hade ni oskyddat sex så är det ju en graviditet det leder till, så inget konstigt eller sjukt i så fall. Jag blev också gravid direkt på första försöket utan någon mens emellan så fort jag slutat med mina p-piller.


    Hade du inte den mensen man får om man slutar/slarvar? Jag vet inte ens när ett test kan visa positivt eller negativt för jag fick en mens liknande blödning dag två efter dom glömda pillerna
  • Anonym (S)
    Anonym (Chock) skrev 2018-02-16 09:18:45 följande:

    Men suck på dig med.. Vi hade kondom den helgen men jag hade ägglossning den helgen om man nu har det på p piller. Vi hade ju haft sex under hela veckan innan dess.


    Så du glömde det relevanta i din ts att ni hade kondom den helgen? Eller kan det vara en efterkonstruktion?
  • Anonym (Chock)
    Anonym (S) skrev 2018-02-16 10:01:23 följande:

    Så du glömde det relevanta i din ts att ni hade kondom den helgen? Eller kan det vara en efterkonstruktion?


    Amen spermier lever ju ett tag i livmodern. Jag har ju inte någonstans skrivit att jag ens hade sex den helgen? Jag har ingen energi att försvara mig. Jag behövde skriva av mig och höra om någon annan haft liknande erfarenheter..
Svar på tråden Om jag har blivit gravid nu är det helt sjukt..