• Ki1

    finnar efter ppiller stopp, hur länge ?

    Har fått en invasion av finnar på halsen bröst hakan käkarna! Det var 2 månader sen jag slutade och detta kom nu..
    Har ätit yasminelle, någon som vart med om samma och har det blivit bättre för er?
    Grejen är den att jag vill bli gravid inom 1-2 år kanske, och har hört att de kan ta ett tag för kroppen att stabilisera sig efter ppiller.
    Funderar på om jag ska börja äta dem igen pga min hy, eller va utan för att kunna bli gravid inom 1-2år. Eller gör det någon skillnad om jag skulle börja med dem igen o sluta med dem om ett tag? Är det någon som har vart med om detta och kanske började med ppiller igen och nästa stopp kanske ni slapp alla finnar?

  • Svar på tråden finnar efter ppiller stopp, hur länge ?
  • Fia 28

    Du får troligen ett nytt utbrott om du börjar igen och sen slutar igen. Bäst är väl att härda ut tills det lugnar ner sej. Däremot tror jag inte du hade behövt sluta redan om du planerar barn om först 1-2 år.

  • Ki1

    Jasså inte? Tänker att kroppen ska hinna återställa sig ifrån ppillrerna. Men onödigt att gå runt o se ut såhär i " onödan". Om man ändå kan bli gravid nästan direkt när man slutat med dem! Är bara rädd att de ska ta tid för kroppen att ställa tbx sig för att kunna bli gravid. Så att jag slutar när jag känner att jag vill bli gravid så kommer jag inte kunde bli det pga kroppen inte har återställts sig.
    Men kanske är dumt o gå på dem igen när man väl har slutat!

  • Fia 28
    Ki1 skrev 2018-02-16 12:41:09 följande:

    Jasså inte? Tänker att kroppen ska hinna återställa sig ifrån ppillrerna. Men onödigt att gå runt o se ut såhär i " onödan". Om man ändå kan bli gravid nästan direkt när man slutat med dem! Är bara rädd att de ska ta tid för kroppen att ställa tbx sig för att kunna bli gravid. Så att jag slutar när jag känner att jag vill bli gravid så kommer jag inte kunde bli det pga kroppen inte har återställts sig.
    Men kanske är dumt o gå på dem igen när man väl har slutat!


    Det kan nog ta flera månader att återställa sej för vissa, för andra går det direkt. Men har du slutat så kan du ju lika gärna vara utan p-piller nu. 
    Jag fick inget utbrott efter p-piller stop, men jag hann inte äta längre än 2 månader. Däremot fick jag ett hemskt utbrott efter missfall. 
  • Ki1

    Ja de kanske är bättre att härda ut! Hade vart skönt att slippa ppiller och dålig hy :)
    Ja de blir väl en stor horomförändring efter missfall precis som vid ppiller stopp!
    Hur länge hade du utbrott efter de? O hur lång tid tog de för dig att bli gravid efter ppiller?

  • Fia 28
    Ki1 skrev 2018-02-16 12:48:48 följande:

    Beklagar missfallet förresten! Vilken vecka fick du de i?


    Fick missfall i v 11. Det var värsta akneutbrottet jag haft på säkert 10 år. Minns tyvärr inte hur länge det höll i sej, men några veckor iaf.

    Jag slutade inte med p-piller för att bli gravid.
Svar på tråden finnar efter ppiller stopp, hur länge ?