• Anonym (Randy)

    Lättare för kvinnor än män att vara öppna om träffande av flera?

    Något som slagit mig lite gällande single livet och dejtande är öppenheten gällande att en person kanske träffar flera en dig själv. Är det lättare för en kvinna att säga det till en man som accepterar det, än tvärt om. En man som säger till en kvinna att han kanske träffar flera än henne just nu? 
    Fått mig fundera, eller beror det mer på vad man söker, om det bara är sex eller faktiskt något som fungerar mellan två personer till slut?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lättare för kvinnor än män att vara öppna om träffande av flera?
  • Anonym (uttråkad)

    Jag tror på allvar att män är mer vana vid konkurrens och därför accepterar att det finns andra i leken (och oftare ser sig själva som bästa valet) medan kvinnor har en förväntan om att få känna sig speciella (och dessutom kanske har sämre självförtroende).

    Kanske har jag fel men det är så jag tror.

  • Anonym (Randy)
    Anonym (uttråkad) skrev 2018-02-17 12:21:42 följande:

    Jag tror på allvar att män är mer vana vid konkurrens och därför accepterar att det finns andra i leken (och oftare ser sig själva som bästa valet) medan kvinnor har en förväntan om att få känna sig speciella (och dessutom kanske har sämre självförtroende).

    Kanske har jag fel men det är så jag tror.


    Intressant, har hört från flertalet tjejer att de kan vara öppna, dock inte hört det riktigt på samma sätt från män. 
  • Anonym (Ja, det stämmer)
    Anonym (uttråkad) skrev 2018-02-17 12:21:42 följande:

    Jag tror på allvar att män är mer vana vid konkurrens och därför accepterar att det finns andra i leken (och oftare ser sig själva som bästa valet) medan kvinnor har en förväntan om att få känna sig speciella (och dessutom kanske har sämre självförtroende).

    Kanske har jag fel men det är så jag tror.


    Det stämmer. Håller med. En attraktiv kvinna har ofta stora valmöjligheter och därför kan mannen tänka sig att vara en av tre hon väljer bland.
  • Anonym (Randy)
    Anonym (Ja, det stämmer) skrev 2018-02-19 00:33:07 följande:
    Det stämmer. Håller med. En attraktiv kvinna har ofta stora valmöjligheter och därför kan mannen tänka sig att vara en av tre hon väljer bland.
    En attraktiv man, spelar ingen roll eller?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Randy) skrev 2018-02-19 09:42:49 följande:
    En attraktiv man, spelar ingen roll eller?
    Ordet dejtande används försåtligt åt alla möjliga håll. 

    Om med dejtande menas knullande av KKs eller nya killar så är det bra att veta som kille eftersom då kan man dejta tjejen på samma sätt.

    Det är en djävla skillnad beroende på vad man menar med ordet.
  • Anonym (öhhh)

    Öh, nej! Det är kvinnor som blir skällda för slampor.

  • Anonym (Randy)
    Anonym (öhhh) skrev 2018-02-21 06:59:50 följande:

    Öh, nej! Det är kvinnor som blir skällda för slampor.


    Jasså? Bara för att en kvinna säger att hon trivs med sitt single liv, inte har bråttom, vill hålla det öppet för att låta se vad som händer och tar upp det senare om det vore fallet?
  • Anonym (Ghj)

    Jag har inte varit öppen. Har upplevt ett antal män som svartsjuka redan över telefon eller på mail så det har säkert inverkat på försiktigheten med de män jag faktiskt dejtat. Alltså personer som inte visar sådana beteenden. Oftast har jag dejtat en i taget och får nog säga att rädslan för skitsnack eller svartsjuka nog har inverkat på det med.

  • Anonym (Kille)
    Anonym (Ghj) skrev 2018-02-21 09:01:21 följande:

    Jag har inte varit öppen. Har upplevt ett antal män som svartsjuka redan över telefon eller på mail så det har säkert inverkat på försiktigheten med de män jag faktiskt dejtat. Alltså personer som inte visar sådana beteenden. Oftast har jag dejtat en i taget och får nog säga att rädslan för skitsnack eller svartsjuka nog har inverkat på det med.


    En seger för svartsjukan och skvallret i världen.

    Jag tror du kan lägga ned det, jag inte tänka mig att män vill ha det så.
  • Smecker

    Öppenhet har aldrig varit ett problem.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (öhhh)
    Anonym (Randy) skrev 2018-02-21 08:36:45 följande:

    Jasså? Bara för att en kvinna säger att hon trivs med sitt single liv, inte har bråttom, vill hålla det öppet för att låta se vad som händer och tar upp det senare om det vore fallet?


    Kvinnor får fruktansvärt lätt slamp-stämpel.
  • Anonym (Ghj)
    Anonym (Kille) skrev 2018-02-21 10:42:45 följande:

    En seger för svartsjukan och skvallret i världen.

    Jag tror du kan lägga ned det, jag inte tänka mig att män vill ha det så.


    Tillräckligt många för att det kan färga ens sätt. Nej de är inte flest, men fler än jag anade. Jag blev nog lika förvånad som jag blev illa berörd, så jag har förståelse för ditt svar. Men detta är min erfarenhet av ett antal män som är både seriösa och måna om att finna den rätta, vore det inte för den här "detaljen" som totalt diskvalificerar dem och överskuggar precis allt som kunde varit positivt med dem.
Svar på tråden Lättare för kvinnor än män att vara öppna om träffande av flera?