• LoveEver

    Utslag på min 1 åring (bild)

    Godmorgon allihopa

    Ska börja med att skriva att vi ska gå till Vårdcentralen idag !

    Så jag skriver mest här för och se vad folk tror det kan vara för utslag vår lille har ?

    Som ni se på bilden så har han massor utav utslag som vandrar från hals ner en bit under blöjan .. finns någon enstaka i armhåla och på rygg ?!

    Han fick en väldigt kraftig förkylning i Onsdagsnatt .. han har ingen feber/högre temp, dock låter det som det är något som börjar i halsen på honom , hör det på nätterna när han hostat lite låter tjockt .. Men det är inget han säger gör ont eller visar tecken på att ha ont :/

    Någon här på fl som kan tänka sig veta (tro) vad det är för något ?

  • Svar på tråden Utslag på min 1 åring (bild)
  • katrinp

    Vår son fick sådana utslag i samband med en vanlig virusinfektion i halsen. De gick tillbaka på ett par tre dagar.

  • LoveEver
    modsey skrev 2018-02-17 07:59:02 följande:

    Ser ut som vanliga virusutslag.


    katrinp skrev 2018-02-17 12:27:31 följande:

    Vår son fick sådana utslag i samband med en vanlig virusinfektion i halsen. De gick tillbaka på ett par tre dagar.


    Godmorgon

    Tack för era svar ..

    Vi vart på VC igår och med tanke på att det är helg och inte finns så många läkare på plats så ville de att vi skulle komma tillbaks på Måndag för att börja en utredning då detta inte är första gången vår son får dessa utslag (på kort tid) när han blir sjuk och även ibland när han inte är sjuk ..

    Doktorn vi fick träffat bad oss dokumentera och gärna med foto så de kunde skicka med det när de ska skicka det vidare.

    Doktorn menade också på att det inte "bara skulle kunna vara nässelutslag/virusutslag" pgr av utslagens varierande storlek, form och rödhet.

    Så det var skönt att man blev tagen på allvar och inte bara struntad i då de lika bra kunde säga nej det är "nässelutslag".. (som de gjorde sist.. då hade han "vattkoppor" på det också)

    Nu ser vi fram emot Måndag :)
Svar på tråden Utslag på min 1 åring (bild)