• humlan00

    Molande värk och färskt klar rött blod! Missfall??

    Är gravid i v5, haft molande värk i mer än en vecka från och till, värmekudde har hjälpt.

    Igår när jag bajsade kom det färskt blod i toan och när jag torkade mig, helt rent blod som näsblod.

    Sedan dess kommer det inget när jag går på toa, inget i bindan, inget blod när jag torkar mig, pytte lite brunt bara.

    När jag stoppar upp ett finger blir det som brun flytning på fingret,

    Har inte ont alls,

    Inte haft någon speciell gravid känsla mer än lite ömma bröst och molande (som växtvärk) i magen.

    Brösten ömmar fortfarande men ingen molande värk.

    Är detta ett missfall jag hade igår? Eller är missfall på gång?

  • Svar på tråden Molande värk och färskt klar rött blod! Missfall??
  • Johannana

    Behöver inte betyda missfall, men är jättesvårt att säga. Jag har blödit till och från i min graviditet från vecka 6 till och med vecka 10 ungefär, sedan har det slutat. Gjort två st VUL under tiden och bebis mår jättebra. Kan helt enkelt vara blodkärl som brister och då kan det blöda en del. Min gyn sa att så länge jag inte får klumpar eller kraftig värk så ska jag inte oroa mig :)

    Finns en jättelång tråd om blödningar i graviditet som fortfarande är aktiv: www.familjeliv.se/forum/thread/1682046-ny-trad-for-alla-med-blodningar-under-sin-graviditet

  • Anonym (....)

    Jag blödde ganska ofta när jag var gravid, ofta i samband med att jag bajsade. Fick för mig att blodkärl sprack när jag tog i. Har en femåring idag så allt gick bra.

  • Ebo88

    Jag är gravid i 6+2. I torsdags vid 17tiden började det droppa blod i trosorna. När jag satte mig på toa och torkade mig så var det klarrött blod med en svart smal slemklump. Jag blödde inte mer så att det droppade men under ca 1 timme när jag torkade mig kom det rött blod på papper. Igår fick vi tag på läkare (är utomlands) och fick först komma till en doktor som gjorde vul. Barnet levde och ett tickande hjärta slog på. Vi fick komma tillbaka 7 timmar senare när spec.gynekolog var på plats. Allt såg bra ut då då också men hon kunde inte se vad blödningen berodde på. Det var lite kvar i livmodern men inte nära barnet. Nu kommer det bara "bruna rester" när jag torkar mig. (Gammalt blod)

    Jag blev snittad 5/12-2017 (vår son klara sig ej) så antingen kunde det vara pga snittet som jag blödde när livmodern töjer sig eller att jag har lättblödlig livmodertapp.

    Jag är tidigare inskriven på spec.mödravården så jag ska dit när vi kommer hem på måndag.

    Fortsätter det mer så ring bm och berätta läget så kam du kanske få göra vul men du bör nog inte förs upp fingrar i slidan pga infektionsrisken när man blöder.

    Hoppas allt går bra för dig och barnet!

    Johannanan och Anonym(...) vet man vad era blödningar berodde på?

  • Johannana
    Ebo88 skrev 2018-02-17 13:38:41 följande:

    Jag är gravid i 6+2. I torsdags vid 17tiden började det droppa blod i trosorna. När jag satte mig på toa och torkade mig så var det klarrött blod med en svart smal slemklump. Jag blödde inte mer så att det droppade men under ca 1 timme när jag torkade mig kom det rött blod på papper. Igår fick vi tag på läkare (är utomlands) och fick först komma till en doktor som gjorde vul. Barnet levde och ett tickande hjärta slog på. Vi fick komma tillbaka 7 timmar senare när spec.gynekolog var på plats. Allt såg bra ut då då också men hon kunde inte se vad blödningen berodde på. Det var lite kvar i livmodern men inte nära barnet. Nu kommer det bara "bruna rester" när jag torkar mig. (Gammalt blod)

    Jag blev snittad 5/12-2017 (vår son klara sig ej) så antingen kunde det vara pga snittet som jag blödde när livmodern töjer sig eller att jag har lättblödlig livmodertapp.

    Jag är tidigare inskriven på spec.mödravården så jag ska dit när vi kommer hem på måndag.

    Fortsätter det mer så ring bm och berätta läget så kam du kanske få göra vul men du bör nog inte förs upp fingrar i slidan pga infektionsrisken när man blöder.

    Hoppas allt går bra för dig och barnet!

    Johannanan och Anonym(...) vet man vad era blödningar berodde på?


    Jag blev opererad (konisering) ganska tätt in på graviditeten och de tog bort en bit av tappen, så gyn trodde att blödningen kom därifrån och att jag är ganska lättblödande i just det området. Det fanns inget blod i livmodern iaf :)
Svar på tråden Molande värk och färskt klar rött blod! Missfall??