• Ellajkpg

    Pms!!!

    Måste verkligen fråga er hur ni har det innan ni får mens?? Jag tror att jag lider av stark pms. Innan mensen sätter igång, hamam jag i nån mörk, djup svacka. Jag vill inte vara med nån, invget är roligt att göra osv.. Jag vill bara vara ifred och ibland låser jag in mig på toan och sitter där i 10min för att vara ostörd. Jag blir gråtfärdig, nästintill självmordsbenägen, inte så att jag tänkt begå självmord men tänker negativa tankar. När jag väl får mens så mår jag toppen sen! Nån mer som känner igen sig? Avd göra isåfall?

  • Svar på tråden Pms!!!
  • lillterror

    För mig börjar det vid ägglossning. Först en lättare ångest, störd sömn, irriterad i humöret. Sen ökar ångesten successivt, humöret skiftar mellan apati, sorg, ilska, nedstämdhet. En konstant hunger. Blir väldigt introvert. Symtomen minskar när mensen sätter igång för att sen försvinna helt när mensen är över.

    Finns hjälp att få bl.a via vårdcentral. Jag har fått premalex och tycker det fungerar bra för mig, symtomen är kvar men hanterbara.

  • Anonym (Hemskt)

    Jag har också så. Och om jag stressat eller jobbat mycket innan blir det värre.

    Jag sökte hjälp nu, långa köer men jag ska få antidepressiva att äta från ägglossning till mens.

    Gör det du med <3

Svar på tråden Pms!!!