• shivas

    Vilken manuell bröstpump?

    Hej!

    Jag tittar efter en bröstpump och skulle verkligen uppskatta om ni ville dela med er av era erfarenheter kring Medela harmony, MAM och Philips Avent. Det jag först och främst är intresserad av är hur deras "grepp" är och hur ni upplevt att de fäster. Ibland är ju bröstet halvtomt och därmed mer slappt runt bröstvårtan och ibland är ju bröstet helt fullt och då väldigt spänt. Hur upplever ni att de fäster i dessa olika situationer och även rent allmänt? Medela har ju till exempel olika storlekar på trattarna. Behövs det? Låter konstigt att det inte finns till MAM och Philips då.

    Jag tar gärna emot all information och de erfarenheter ni har av dessa pumpar.

    Mvh

  • Svar på tråden Vilken manuell bröstpump?
  • fjanten

    Jag pumpade ut alla sonens måntider med medela harmony i 1,5 månader. Den fungare väldigt bra för mig i alla fall, men jag har ingen att jämföra med.

    Har använt den några gånger i veckan med andra barnet med, fungerat lika bra nu med

  • shivas
    fjanten skrev 2018-02-17 19:01:53 följande:

    Jag pumpade ut alla sonens måntider med medela harmony i 1,5 månader. Den fungare väldigt bra för mig i alla fall, men jag har ingen att jämföra med.

    Har använt den några gånger i veckan med andra barnet med, fungerat lika bra nu med


    Vad härligt att den fungerat så bra!

    Är den helt slät i tratten? Ser så ut på bilder. Upplever du isf det som positivt?

    Du behöver inte ha något att jämföra med. Bara dela din upplevelse av just den pumpen. :)
  • fjanten
    shivas skrev 2018-02-17 19:12:19 följande:

    Vad härligt att den fungerat så bra!

    Är den helt slät i tratten? Ser så ut på bilder. Upplever du isf det som positivt?

    Du behöver inte ha något att jämföra med. Bara dela din upplevelse av just den pumpen. :)


    Jo, slät är den nog. Eller alltså, skulle den vara bucklig annars? Dålig koll hehe.

    Jag tycker den fungerade väldigt bra. Suger hårt, så det går ju fort att få flaskan full. Har en medela swing, och den är ju helt värdelös (suger ju så mesigt att det tar hur länge som helst att tömma brösten). Bekväm att hålla i medan man pumpar, så fungerar ju både esskas och medelas flaskor att fästa och pumpa ur i.
  • shivas
    fjanten skrev 2018-02-17 19:19:12 följande:

    Jo, slät är den nog. Eller alltså, skulle den vara bucklig annars? Dålig koll hehe.

    Jag tycker den fungerade väldigt bra. Suger hårt, så det går ju fort att få flaskan full. Har en medela swing, och den är ju helt värdelös (suger ju så mesigt att det tar hur länge som helst att tömma brösten). Bekväm att hålla i medan man pumpar, så fungerar ju både esskas och medelas flaskor att fästa och pumpa ur i.


    Jag har minst lika dålig koll. :D Jag tycker det sett ut som om MAM och Philips är "buckliga" ja i tratten. Vet inte vad som skulle vara bättre eller sämre alternativ.

    Hur tycker du att Medelan är när man har helt spända bröst vs mindre fulla? Gör det någon skillnad?
  • elyse

    Jag har haft Medela. Har pumpat allt från när det första runnit till (När man typ vill dö för att det spänner så) till mjölkstockning. Den var min bästa flera gånger!

  • fjanten
    shivas skrev 2018-02-17 19:37:47 följande:

    Jag har minst lika dålig koll. :D Jag tycker det sett ut som om MAM och Philips är "buckliga" ja i tratten. Vet inte vad som skulle vara bättre eller sämre alternativ.

    Hur tycker du att Medelan är när man har helt spända bröst vs mindre fulla? Gör det någon skillnad?


    Funkar bra på både sprängfyllda och på lite halvtomma.
  • shivas
    elyse skrev 2018-02-17 19:49:28 följande:

    Jag har haft Medela. Har pumpat allt från när det första runnit till (När man typ vill dö för att det spänner så) till mjölkstockning. Den var min bästa flera gånger!


    fjanten skrev 2018-02-17 19:51:27 följande:

    Funkar bra på både sprängfyllda och på lite halvtomma.


    Tack till er båda. :) Överväger definitivt Medelas.
Svar på tråden Vilken manuell bröstpump?