• trollis86

    3 åring domar i benen

    vår 3 åring sitter bakåtvänd i en britax multi tech bilstol. de senaste månaderna har hon vid över 20 minuters resor  börjat gråta för att det gör ont i speciellt vänstra benet. vi trodde och tänkte först att det är växtvärk men har nu på senaste tiden börjat tro mera på domningar efter att hon förklarat att det sticker i benet.

    nu är det inte så att hon bara gråter lite och tycker det är obehagligt utan hon storgråter för det gör ont och då man stannar kan hon inte gå utan vi får bära in henne och massera benet 5 minuter före det blir bättre. 
    hon sitter inte speciellt böjd med benen utan har helt tillräckligt med utrymme, men såklart lite böjda ben förstås. någon som upplevt detta? tips?

    vill ju inte att hon ska bli rädd för att åka bil men vill inte heller pröva på att svänga henne eftersom jag helst inte skulle göra det ännu och dessutom som sagt så tycker jag inte det borde bero på brist av benutrymme. 
    men så tänker man ju också såklart att kan det vara någonting farligt??

  • Svar på tråden 3 åring domar i benen
  • cosinus

    Så fort har inte mina fått problem men när vi åkt långt har de klagat.

    Upplever att de haft det jobbigast om stolen varit mer bakåtlutad så att rumpan hamnat lågt i förhållande till knäna samt om stolen varit dåligt vadderad så de suttit hårdare.

    Jag hade provat vinkla stolen så upprätt det går samt hitta någon mjuk tunn dyna att klippa till så den passar i stolen och gör det lite mjukare att sitta på.

  • trollis86

    Skulle kunna testa ändra lite på lutningen, nu är den ganska bakåtlutad eftersom hon oftast sover i den då vi hälsar på mina föräldrar 2 timmar bort men det är ju bara ca 1 gång/månad.

    Vi funderade nu ikväll vi skulle lägga nåt mjukare under för den är ganska skarp att sitta i märkte vi.

Svar på tråden 3 åring domar i benen