• Anonym (Curlingmamma)

    Klippa navelsträngen med 6-åring.

    Hjälp. Vad är det för fel på mig?

    Har en 6-årig son och på måndag ska han följa med en kompis hem efter förskolan. Mamman skickade ett sms till mig igår och undrade om sonen ville följa med hans "bästis" hem på onsdag då hennes grabb tjatat länge. Min son blev såklart eld och lågor och räknar nu minuterna till på måndag.

    "Det kan ju bli skönt att slippa dig och pappa en stund sa ungen glatt. Haha.

    Jag får bara ångest typ. Lämna mitt barn till människor jag bara hälsat på som hastigast. Och samtidigt inser jag att han inte längre är beroende av mig på samma sätt. Men det är ju en del av livet och mer sånt här lär det ju bli.

    Hur slappnar jag av och slutar upp med den hör oron? Går det ens?

  • Svar på tråden Klippa navelsträngen med 6-åring.
  • Anonym (Curlingmamma)

    Måndag ska det stå. Inte onsdag.

  • ssa123

    Oj. Får du ångest av att 6 åringen följer en kompis hem så har du mycket att jobba med dig själv.

    Försök se det som att du hjälper honom och tillåter honom att utvecklas och växa kanske?

    Eller om du vill vara hård med dig själv: tänk att om 6-7 år til, messar han en fredagseftermiddag och skriver att han följt med någon du aldrig hört namnet på förut till dennes bostad i stökigaste delen av eran stad.

    Sen laddar hans telefon ur och du kan inte prata med honom förrens han kommer hem som om inget hänt vid 22 tiden.

    Då kommer denna följa en kompis hem från förskolan grejen kännas lättsam

Svar på tråden Klippa navelsträngen med 6-åring.